Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Konstig rubrik kanske... Har fått klagomål på min häst från en av dem som hade häst på samma bete i somras. Hon anser att min häst är... 2
Svar
22
· Visningar
2 435
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Träning ... Jag har idag lasttränat min häst och för att dra hela historien kort (min häst har inte åkt så mycket transport. Första gången...
Svar
3
· Visningar
1 221
Senast: chrisse
·
Q
Träning hej hej.. har för nu varande lite problem med lastningen. så fort min pålle kommer upp med framfötterna på lemmen går han över med...
Svar
18
· Visningar
1 699
Senast: Qudexco
·
Träning Jag försöker vara konsekvent, tänka ett steg längre och inte skapa några vanor som sedan kan utvecklas till ovanor. Även om jag... 2
Svar
22
· Visningar
2 467
Senast: caramelle
·
Träning Fodrar mina nu: 8,00 Krafft foder + hö i hagen 12,00 Hö i hagen 16,00 Hö i hagen 20,00 Krafftfoder + hö inne. Funderar på om de får... 2
Svar
26
· Visningar
2 499
·
S
Träning ni som tar in hästarna på vinterhalvåret, när tänker ni göra det, eller när gjorde ni det...? hur länge står dom inne...? nu ska ja...
Svar
12
· Visningar
1 474
·
B
Träning Är i ett stort behov av hjälp, min ena häst...Sv.Hbl, sent kastrerad håller på att slänga med huvudet efter hinder, bockar och mer...nån...
Svar
15
· Visningar
1 685
Senast: _Billie_Jean_
·
B
Träning Finns det några goda råd för när en unghäst spränger grinden när andra hästar tas ut ur hagen? Jag skall snart ta hem min ettåring från...
Svar
2
· Visningar
1 142
·
W
Träning Kan man verkligen göra vad som helst för att få en häst att göra som man vill? Jag kollade på en ridlektion förut med en ridlärare som...
Svar
6
· Visningar
1 536
Senast: IngelaH
·
M
Träning En viss person på stallet.se påstår att 60% av alla hästar som står på halm gör det för att de väver annars... Låter vääääldigt otroligt... 2
Svar
22
· Visningar
3 034
Senast: katja
·
A
Träning Jag har en Islänning på 4 år. En häst jag ägt sedan han var 5 mån. Anser att vårt förhållande är mycket bra och vi trivs ihop. I vissa...
Svar
5
· Visningar
1 296
I
Träning Ibland när jag ridit lektion o hoppat av så brukar en del hästar klia hela huvudet mot mig. Dem tar ju i rätt bra med. Ska man tillåta...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: puckis
·
Träning Sitter och funderar lite över det här med lastning, och varför det fungerar ibland, men inte alltid. Kusen min är inte rädd för...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: SaraMara
·
S
Träning Jag blir så himla arg. :mad: igår var det femte gången på 4 veckor som personalen på mitt stall glömde fodra min häst. Och det är...
Svar
15
· Visningar
1 770
Senast: saltakatten
·
S
Träning Har ni bestämda tider då det ska vara lugn och ro i erat stall.Eller får man komma och gå hur som helst?? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 556
Senast: Pyrusan
·
T
Träning hur mycket får man träna en ettåring.hur mycket får man begära?jag tränar just nu på att leda och lyfta fötter,men han är lite vinglig...
Svar
4
· Visningar
3 444
Senast: Moncan
·
S
Träning Hej allihopa!! Tänkte att nån av er alla här ute kanske har ngt bra tips på hur man får sin kära häst att gå frammåt. Min lille kille är...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: Jessica
·
Träning Vi har ett problem i vårat stall.Vi har för nuvarande två valacker och ett sto tillsammans.Allt funkade jätte bra först men nu så har...
Svar
3
· Visningar
1 204
·
Träning Nu när det börjar bli kallare ska vissa av våra hästar börja stallas in på nätterna. Jag har nu fått veta att vissa hästar enbart kommer...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: lizan
·
Träning Gå eller springa undan? Läste ett reportage om nån hästmänniska och om hur hästarna sprang undan då hon intog rätt kroppshållning. I...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka