Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik Har hamnat i en situation som är helt främmande för mig så därför vänder jag mig hit för tips och råd... Jag driver ett mindre...
Svar
10
· Visningar
2 754
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Jag har fått i uppgift att rida in en häst i sommar, som då kommer att stå på lösdrift hos mig. Är dipl. hästskötare och har en del...
Svar
12
· Visningar
2 836
Senast: _Amazing_
·
Anläggning Som rubriken lyder, får man inte ha höloft längre? Jag fick höra av en god vän att man inte får ha höloft/halmloft längre pga...
Svar
10
· Visningar
4 824
Senast: rebus
·
Anläggning Nu behöver jag hjälp, jag ska i sommar bygga om en del utav koladan till häststall. Problemet är att byggnaden har måtten 8,8 x 7,5 och...
Svar
11
· Visningar
5 960
Senast: Miaa
·
Anläggning Flyttar hem min häst till vår gård i i månadsskiftet då vi ska bygga stall under sommaren som blir inflyttningsklart till hösten. Vi...
Svar
2
· Visningar
4 759
Senast: Immer
·
Ekonomi & Juridik ...i en hästverksamhet kan se väldigt annorlunda ut beroende på var hon eller han jobbar. Det kan vara väldigt nära "kärnverksamheten"...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Hur resonerar ni när ni med eget stall sätter era stallhyror? Vad ingår? Vad tycker ni hade varit en rimlig hyra för en box i...
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: Narcissa
·
E
Hästmänniskan Har nyss hämtat min häst kraftigt avmagrad och full med sår från ett företag som tar emot hästar för helpension. Företaget hade fullt...
Svar
14
· Visningar
3 098
Senast: TIzzANO
·
E
Hästmänniskan Hej! Någon som läser till ridlärare på distans vid biologiska yrkeshögskolan i skara? Jag har planer på att söka och undrar om någon vet...
Svar
6
· Visningar
2 238
Senast: xDollyx
·
S
Hästmänniskan Om en privatperson säljer hästen till en näringsidkare, vilken lag gäller? Köp lagen eller konsumentköplagen? Finns ett bra kontrakt...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Ramona
·
W
Hästmänniskan Jag har tänkt att ta en islandshäst på foder för ev. senare köp. Jag undrar vem som bokar och står för veterinären vid besiktningen? jag...
Svar
11
· Visningar
1 621
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan För några år sedan lyckades min far med bedriften att köra in vår älskade stoll kombivändare i elstaketet den small in i en stolpe som...
Svar
5
· Visningar
1 994
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an problemet eller OM det ens finns någonting att göra i efterhand. Jag köpte en 2,5åring som...
Svar
8
· Visningar
2 499
Senast: Zephira
·
Hästmänniskan Vi har ju högspänningsledningar/stolpar i vår vinterhage. Nu ska de äntligen grävas ner. Har ju pratat med de tidigare, ca 1 år sen...
Svar
9
· Visningar
2 170
Senast: bigganl
·
Anläggning Hej. Grannen hyr ut för sommarbete, de vill ta vatten och el från oss men vad kan man ta betalt? Skulle tippa på att deras hage är ca 6...
Svar
1
· Visningar
839
Hästmänniskan Blev det rätt forum? Eventuellt är vi spekulanter på ett hus. Det finns möjlighet att bygga för att ha häst, men hagutbudet är lite...
Svar
18
· Visningar
2 356
Ekonomi & Juridik Hjälp mig.. Köpte en häst för ett halvår sedan av en stor hästavels"anläggning"(företag).. Veterinär besiktning gjordes UA...
2
Svar
23
· Visningar
6 559
Senast: ch791022
·
Hästmänniskan Vet inte alls om jag lägger detta rätt.. Det är så att jag ska låna ut mitt sto till några som vill ta en fölunge efter henne. De...
Svar
1
· Visningar
1 545
Senast: Magica
·
Ekonomi & Juridik Jag stod inhyrd i ett stall i vintras och min häst skulle gå i egen hage då han är väldigt elaka mot andra hästar, vilket var helt ok...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: Bejbie
·
Anläggning Hejsan Håller som bäst på att planera bygge av boxar, och funderar lite på hur man enklast går tillväga för att gjuta igen...
Svar
5
· Visningar
3 684
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama