Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej. En kompis till mig har en häst till salu och fick svar ifrån en Van Richard som ville köpa hästen och ge den i present till sin...
Svar
5
· Visningar
2 448
Senast: Bison
·
I
Ekonomi & Juridik Om du säljer en unghäst, efter ett halvår ringer köparen upp och säger att hästen är jättesjuk och undrar om det verkligen blev rätt med...
2
Svar
28
· Visningar
4 036
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Min häst ska iväg på bete på ett stuteri till helgen och ska gå där hela sommaren...
2
Svar
20
· Visningar
3 242
Hästmänniskan För att göra en mycket lång historia kort så: Har ett 11-årigt sto som jag från början red vanlig dressyr på. Utbildad någonstans...
Svar
11
· Visningar
2 349
Senast: lewellyn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min sambo har flyttat till en gård i norrland. Här på gården finns det en gammal ladugård som vi ska bygga om till ett...
Svar
12
· Visningar
1 716
Senast: Cilva
·
M
Hästmänniskan Hej, Min fina häst dog hastig i vintras och saknar henne nå så fruktansvärt,satt nu under kvällen och tänkte på henne och kom då och...
Svar
9
· Visningar
1 932
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Nu börjar det närma sig att vi ska ta tag i planerna att bygga mitt stall :bump::bump: Svärfar ska hjälpa till med bygglovet då det är...
Svar
3
· Visningar
1 486
Senast: Nominous
·
S
Anläggning Har ni några förslag på hur man kan få till ett tillfälligt vindskydd som går att ta ner hyfsat enkelt? Har börjat ha hästarna i en...
Svar
11
· Visningar
2 214
Senast: Zilla3
·
S
Hästmänniskan Hejsan, vänder mig hit för vet inte vart annars jag ska vända mig. För ca 1 vecka sedan efter flera års ryggont fick jag mitt första...
Svar
17
· Visningar
4 430
Senast: Fleta
·
Anläggning Som rubriken lyder. Kan någon rekomendera en bra maskin typ fyrhjuling eller liknande som man kommer en bit med på en mindre gård? Den...
Svar
13
· Visningar
2 907
Hästmänniskan Hur löser man eget stall och egen häst med sällskap till sin häst enklast? Vi har plats för 2 hästar och jag har 1 och har inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 994
Senast: elle12
·
Hästmänniskan Efter en oturlig avramling igår gick min axel ur led. Första gången det hänt. Fick den rättad på sjukhus och inga andra skador...
Svar
7
· Visningar
4 393
Senast: Kirre
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade hästen till ett nytt stall för ganska exakt ett år sedan. Kontrakt är skrivet och det står tydligt att i kallhyran på 800kr...
Svar
9
· Visningar
4 194
Senast: bejkonfis
·
Hästmänniskan Snälla buke, tala förstånd med mig... Jag har träffat hästen med stort H :love: Jag är i Tyskland där jag jobbar som hästskötare på...
Svar
4
· Visningar
1 912
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästmänniskan Jag vill veta lite hur ni tänker kring alla diplomerande utbildningar som finns i privat regi/företag. Hur vet man vilka som är seriösa...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Zilla3
·
Ekonomi & Juridik Jag ska starta ridlekis och ska nu köpa in lite hjälmar, men jag har dålig koll på hur stora/små man egentligen ska köpa. Jag har...
Svar
18
· Visningar
5 887
Senast: Julienne
·
Ekonomi & Juridik Hej. Har googlat runt lite men hoppades att någon som kan detta kunde ge lite mera exakta svar, någon som kanske gjort det själv...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: EmblaAsk
·
Ekonomi & Juridik Detta är något jag aldrig behövt göra. Förrän nu. Det jag undrar är hur man gör rent praktiskt. Vilka papper är det som ska skickas in...
Svar
10
· Visningar
1 673
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?