Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Jag rider en 25 år gammal valack. Han är så pass gammal att han inte klarar av att hoppa och tycker det är sjukt jobbigt att gå ner...
Svar
6
· Visningar
1 591
Senast: ISABEL
·
Anläggning Jag letar efter en lampa att ha i stallet som ger mysbelysning på kvällen. I taket kommer det att bli IP65 D-märkta lysrörsarmaturer...
2
Svar
20
· Visningar
14 352
Senast: Rie
·
Anläggning Jag ska bygga skrittmaskin och behöver hjälp med vilket underlag jag ska ha och hur man gör botten från grunden. Har en dränerad...
Svar
0
· Visningar
1 414
Senast: E-llen
·
Gnägg Vi stod precis ute och stängslade ny hage till minigrisarna när bonden som köpt upp all mark bakom vår gård ( och plöjt upp ALLA...
Svar
8
· Visningar
1 813
Senast: Monimaker
·
Hästmänniskan Jag har sedan en tid hjälpt en dam med hennes häst, i början bara några dagar men då damen är sjuk och blivit sämre har dagarna utökats...
2
Svar
34
· Visningar
5 271
Ekonomi & Juridik Ett mirakel har skett! Tack vare en massa trix och fix och bönande och tiggande har jag lyckats få ihop alla mina skulder i ett lån som...
Svar
12
· Visningar
2 489
Anläggning Jag har en mindre ridbana (20x40) med någon sorts grus/sand som underlag. Ingen avancerat men duger gott och väl för lite markarbete...
Svar
2
· Visningar
2 096
  • Låst
Hästmänniskan Hur många olika finns det? Någon som kan ordningen på det hela? Jag är tydligen Hoppare just nu, men alldeles nyss var jag Gångare :D
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Riley
·
Hästmänniskan Om ett tag är snart betet slut, givetvis beroende på var i Sverige man bor. Det innebär också att det tyvärr kommer att finnas mer än...
Svar
13
· Visningar
2 781
Senast: Lobelia
·
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Martenix
·
Hästmänniskan Ni som precis som mig gått från att ha egen häst till att börja rida på ridskola, vad tycker ni är det bästa respektive sämsta med...
2
Svar
38
· Visningar
5 887
Senast: Squie
·
Anläggning H.ej! Nu är snart elkabel nergrävd runt ridbanan och jag måste bestämma vilken typ av lampa det ska sitta i stolparna. Ridbanan är ca...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: true_blue
·
Gnägg Jag och min fina har kommit en bit på vägen! (Ignorera mina ben.. )
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Itzyditzy
·
Hästmänniskan Hur klarar hästmänniskor av att sälja sina hästar? Många vänner som tävlar byter hästar som trosor nästan, de tävlar dem och när de inte...
Svar
5
· Visningar
1 987
Ekonomi & Juridik Jag har en skogsbruksfastighet som tidigare fungerat som lantbruksfastighet (vet dock inte riktigt den egentliga benämningen). Jag har 3...
Svar
7
· Visningar
2 295
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Ardenner f -97
Svar
0
· Visningar
162
Senast: _L_
·
Ekonomi & Juridik Hur länge tror ni den "döda hästmarknaden" fortsätter? För som det är nu säljs fina hästar för såå lite pengar O_o Kan bli ett stort...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 328
Senast: fio
·
Anläggning Är det någon här som har? Erfarenheter? Är det värt de extra tusenlapparna? Kommer larmen som de ska, larmar det hela tiden eller...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har ett sto och är intresserad av att köpa en nsv hingst som ska kastreras innan jag tar hem honom. Han är 5 år. Har en vän som...
Svar
17
· Visningar
2 052
Senast: Digbil
·
Anläggning Vad betalar ni för grovfodret om ni har det inbakat i hyran och har ni då fri tillgång eller om ni har begränsat hur mycket ingår? Skriv...
2
Svar
20
· Visningar
2 434
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar