Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag fick höra av en vän igår att det är vanligt att ryttare ofta har ett större mellanrum mellan lillfingret och ringfingret än vanligt... 2
Svar
20
· Visningar
2 995
Anläggning Vad har ni med inackorderingsstall för material i era vinterhagar? Jag står inhyrd i ett större stall där man har elband till alla... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 839
Anläggning Hej, Vi håller på och bygger nytt ridhus m 20x60 paddock. Frågan nu är om man måste ta till lite extra bredd, så att det får plats...
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: mackan
·
Gnägg http://barnmice.com/video/video/show?id=1773158%3AVideo%3A685206 Min gissning är att det är flockledaren. Vad tror ni?
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: skuggi
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik http://hd.se/skane/2013/11/28/hasthandlare-haktad-for-grovt/ ÄNTLIGEN!!! Som jag väntat på att denna människa ska sluta komma undan...
Svar
4
· Visningar
5 740
Anläggning Jag har precis fått hem mina 2 Thermobar och skall nu ställa ut dem i hagen. Har tänkt att skydda dem på något sätt, bygga typ en låda... 2
Svar
27
· Visningar
6 535
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Jag vill flytta till en mindre ort, gärna runt skaraborg. Problemet är att jag är såpass lågavlönad att jag inte kan spara ihop lite...
Svar
9
· Visningar
1 473
Ekonomi & Juridik Vet någon om man får dra av hela momsen vid köp av b kortslastbil? Tänkte dra den i företaget som dock inte är ett hästföretag utan ett...
Svar
6
· Visningar
1 944
Senast: devere
·
Ekonomi & Juridik Mailade en veterinär klinik i min närhet då min "egna" veterinär inte kunde bestämd vecka för chippning och vaccinering utav årets föl... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 087
Senast: Highcat
·
Ekonomi & Juridik Vet att det funnits liknande trådar förr, men har sökt och inte hittat någon. Ska sälja en häst nu, något jag aldrig gjort förr så jag... 2
Svar
31
· Visningar
2 906
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Hej alla duktiga hästmänniskor! Ursäkta om det här är en dum fråga, men min hjärna vill inte samarbeta idag! :p Om jag har kollat...
Svar
16
· Visningar
1 372
Hästmänniskan När jag gick på ridskola, för sisådär 20-25 år sedan, så fanns det flera hästar som var kittliga på korset. Om man rörde dem där, så... 2
Svar
20
· Visningar
2 510
Senast: Tingeling
·
Hästmänniskan 5 Juni så avlivades min "sköthäst" som jag har haft i 4 år alla dagar i veckan. Jag saknar henne så himla mycket. Har skaffat ny...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Whiteangel
·
Anläggning Kommer inom par månader att flytta till gård, men först ska stallet renoveras. Tänkte då att detta självklart behöver en egen tråd på... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 006
Anläggning Finns det stängselstolpar som är formade som ett Y i toppen, eller har jag bara drömt? Vill ha såna, för att slippa göra mellangångar... 2
Svar
31
· Visningar
7 067
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästmänniskan funderar lite om 84kg är för tung för en d ponny med mankhöjd ca 142cm.. han är bara 3 år . han är inte den smäckra typen utan ha...
Svar
2
· Visningar
1 249
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att lägga till avelsverksamhet och förädling (dvs köpa hästar, utbilda och sen sälja dyrare) till mitt företag, i liten... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 995
Senast: Fiador
·
Hästmänniskan Funderar på att börja rida igen efter ca 15 års uppehåll. Vad kan vara vettigt att reda på innan man börjar? :D Förutom kring hur...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: Skywalker
·
Gnägg Drömde ni, liksom jag, om egen häst redan som barn? Hur såg denna drömhäst ut? Blev det så? Jag hittade i somras mina gamla... 2
Svar
28
· Visningar
4 506
Senast: Svarta
·
Anläggning Vi tänkte renovera ett stall men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med golvet. Där är en höjdskillnad på ca 1 dm där vi hade tänkt ha...
Svar
6
· Visningar
1 627
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka