Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Funderar på att byta mitt torvströ mot halm i stället. Det är ärligt talat skitträligt att hämta, och man får jämt stå och skrapa och...
Svar
6
· Visningar
2 761
Senast: Fredag
·
A
Hästmänniskan Hej! Skulle vilja höra lite åsikter från er... När jag flyttade in i mitt nuvarande stall så skrev vi aldrig på något kontrakt (dumt...
Svar
11
· Visningar
1 236
Hästmänniskan Vill höra med er kunniga hur det är med det här att ändra kontraktbestämmelser utan "påskrivarens" medkännande. Jag har min häst i...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 486
Senast: Kockan
·
Hästmänniskan Maste ett utlandskt foretag (motsvarande enskild firma) betala moms pa varor och tjanster som inhandlas i Sverige? Och hur fungerar...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Darby
·
Hästmänniskan Vad har ni för underlag i era vindskydd? Jag tänkte mig torv.Är det bara att lägga dit eller ska man kalka först? Golvet ar byggt av...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästmänniskan Om man har inackorderade och har räknat ut kostnaden för tjänst samt el m.m(Kallhyra) ska man då plussa på 25% moms?? Eller vad är det...
Svar
9
· Visningar
1 997
Senast: Wilfa
·
Hästmänniskan Undrar om det är någon/några här på forumet som är diplomerade hästmassörer?? Funderar nämligen på att utbilda mig själv till det.. är...
Svar
4
· Visningar
1 062
Senast: Bazooka
·
L
Hästmänniskan Vart vänder man sig när man ska registrera och fixa pass till en irlänsk import utan härstammning eller pappaer?
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Lemieux
·
Hästmänniskan Jag ska ev. gjuta ett nytt stallgolv och försöker få fram ett ca pris på färdigblandad cement. Jag har ringt men det är ingen som är...
Svar
3
· Visningar
3 496
Senast: vippan
·
Hästmänniskan Ja är det nån som har en smart lösning för hur man fäster något på en rund bom? Vill så gärna kunna ha en krubba utan att behöva borra i...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: puppan2
·
A
Hästmänniskan Hur går jag tillväga för att skaffa hästpass till min 21 åriga halvblodsvalack ? Behöver han överhuvudtaget ha det ? Han är...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: asmodeus
·
Hästmänniskan Jaha. Nu är stallet snart klart men en liten fundering: Ska man isolera taket eller inte. Det låter mest logiskt att göra det...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: vippan
·
Hästmänniskan diskuterade olika sorters golv i ett stall. svägerskan påstod att jordstampat golv i ett stall inte skulle vara några problem, men jag...
Svar
17
· Visningar
3 697
Senast: IvoryTower
·
Hästmänniskan Hejsan! Ska göra hagar på vår nyköpta gård och undrar då lite om stämngsel. Vad kostar inpregnerade trästolpar? Hur långt ska...
Svar
15
· Visningar
2 640
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Just nu så har jag grannes finna grannar som prydnad på mitt stall, Hans träd blåste ned över mitt stll och krachade min hage men...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: TomasN
·
N
Hästmänniskan Vart utbildar man sig till stallchef/stuterichef ? Kanske inte heter just så, men nått liknande iaf :p
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: ponnystallet1
·
Hästmänniskan Vi har ett relativt nybyggt stall (-99) men har inte fått riktig ordning på ventilationen. Stallet har plats för 3 hästar, yta ca 50...
Svar
13
· Visningar
1 866
Senast: Rydberg
·
K
Hästmänniskan nu vill jag veta vad det är som ni har bestämmt i stallet. jag å min mamma ska nämligen sätta oss ner å skriva regler p.g.a stökig...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: Sammet
·
B
Hästmänniskan Hej! Vad bör man tänka på vid ett hästköp? Med vetrinärbesiktning, licens, hästpass, intyg, avtal, försäkring, mm. Och vad ska man...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Lizza
·
Hästmänniskan Vilka processer går man igenom när man ska köpa häst från utlandet? Såhär långt har jag fattat: Jag reser dit, kollar på häst...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama