Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Min nyinköpta häst är registrerad i asvh. Hur registrerar jag mig som ny ägare??? (han har inte pass) Tack!
Svar
2
· Visningar
1 214
Senast: gylle
·
D
Hästmänniskan Undrar om det går att omregistrera ett hästsläp så att dess totalvikt blir mindre. Om det går undrar jag hur man i så fall går till väga...
Svar
1
· Visningar
1 952
Senast: bipsiebop
·
Hästmänniskan Jag och min sambo var ute och finåkte i dag. Vi har nu i ganska nära omgivning av där vi bor i dag hittat 3 stycken gårdar som är tomma...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: bipsiebop
·
Z
Hästmänniskan ...för att få sitt lilla drömställe klassad som hästgård? Anledningen till min undran är att vi äntligen ska få köpa loss lite mark från...
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: Ztrawberry Zling
·
Hästmänniskan Om man har pållen uppstallad hos någon och denne har en försäkring för stallet (om man har sådan men det måste man väl?), vad ersätter...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Masse
·
Hästmänniskan .... sadlar, träns, longeringsutrustning mm som de lämnar in i min sadelmakeriverkstad? Vissa människor lämnar in saker för att aldrig...
2
Svar
21
· Visningar
3 259
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Fredag
·
J
Hästmänniskan Jag har nydligen börjat praktiserat hos en god bekant till mig som startat en turistverksamhet. Hon vill egentligen anställa mig men vet...
2
Svar
23
· Visningar
2 002
Senast: MissX
·
Hästmänniskan Om man har en sadel säg 1 år gammal och bommen går sönder och hittar inte kvittot. Måste man ha kvitto eller kan dom gå på sadel nr för...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Smulu
·
Hästmänniskan Hur många kilo tar en vanlig hästtransport för två hästar?
Svar
5
· Visningar
842
Senast: BuenoBull
·
H
Hästmänniskan Det har brutit ut kvarka i vårt kollektivstall. Pga en slapp jourveterinär ("om man skulle ta prov på varenda häst med feber skulle man...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Tog i December emot en vamblods valack som tillhör en jobbarkompis, skulle hjälpa henne att sälja den. Ägarn skulle stå för foder, strö...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: ghost
·
N
Hästmänniskan Hittade inte svar på denna fråga nånstans, så jag måste fråga här. Jag har ju en travare som ska få pass nu i sommar, 875 kr kostar...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Notorius
·
Hästmänniskan Om det står att priset kan diskuteras med rätt ryttare, billigare vid snabb affär osv. Hur mycket brukar det gå att pruta på hästarna...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: starcraft
·
A
Hästmänniskan Har precis köpt en ny häst. Dags att fixa hästpass till honom..problemet är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga.. Kan...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Jag har min häst försäkrad i agria ( Full vet vård medicin m.m) Han har nu fått akut fång igen. Min granne är veterinär så när det är...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Hambo
·
J
Hästmänniskan JAg har en liten fundering. Min stallägare anlägger en rakbana i kanten på sina åkrar, över hans skog som slutar vid en allmän väg...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Snurrfian
·
J
Hästmänniskan Jag var ute på mitt gamla stall i förrgår, och när jag ändå var i farten passade jag på att kolla på deras nuvarande prislistor. När jag...
Svar
9
· Visningar
1 483
O
Hästmänniskan Jag vet att det är slutat av "höperioden" men är ändå nyfiken på vad nu har betalat för ert hö samt er havre, pris per kg är jag ute...
Svar
9
· Visningar
5 628
Gnägg Sawanha med bestämda steg på väg mot vattnet.
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Tinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama