Sv: Lön

Abetsgivaren måste även betala avtalsförsökringar (6-7,5%) för arbetstagare men inte för sig själv. Även extra pensionsavgifter kan förekomma.
PL

Lite off topic men 15000kr var ju ändå hyfsat... Jag jobbade som hästskötare för 2 år sedan, har för mig att jag kollade och att minimilönen var 11500kr, jag hade 12500kr...

Förresten, har vi fått svar att det var hästverksamhet trådskaparen syftar till..?? antar det, men det stod ju inte Vad hon skulle jobba som... :confused:

Senast ändrad:

Jag gissar att du rör ihop detta med momsen. 25 %, som de måste ta ut av sina kunder, men som inte ger någon intäkt i företaget.

För att täcka arb.givaravgifter, moms och andra kostnader (t.e.x administration, ej debiterbar tid, lokaler, marknadsföring m.m) som företagaren har måste den alltså oftast fakturera en ganska hög timpenning (ur köparens synvinkel).

Liknande trådar

Kropp & Själ I mars-april jobbade jag i Norge. Duktig arbetstagare som jag var så åkte jag raka vägen till skattmasen och registrerade norskt...
Svar
19
· Visningar
2 064
Senast: Inglorion
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718
Hästmänniskan Började på Kvinnerstaskolan i höstas och hade tänkt att jag skulle gå hästinriktningen. Men jag vart mer och mer less eftersom jag...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: danilo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama