Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej ni som hyr ut era transporter, skriver ni nått papper på vad som gäller ang självrisk etc eller bara hyr ni ut. Ni som skriver...
Svar
3
· Visningar
861
Gnägg Gör en lång historia kort. En häst som jag tycker väldigt mycket om är till salu. Med våran ekonomi skulle vi kunna ha råd med en...
Svar
4
· Visningar
1 636
Senast: Ottilia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska besikta en häst inför köp nu i veckan. Hästen står ett par timmar bort o pga omständigheter så kan vi inte ta med honom hem...
Svar
12
· Visningar
2 292
Senast: Zamira
·
Hästmänniskan Ja, nu antar jag att det är min tur att göra en "stallbytar"- tråd Jag, en kompis samt en kompis till henne var och tittade på ett...
2
Svar
25
· Visningar
2 627
Senast: Myzan87
·
Gnägg Jag och min syster är så kluvna över hur vi ska göra med stallplats. Skulle inte haft någon tanke på att flytta, om det inte vore så att...
Svar
18
· Visningar
2 539
Senast: Linnea_
·
Hästmänniskan Har gått och funderat på en sak länge nu och kom på den smarta idén att fråga här på buke :P Ska låna ut en häst på foder och funderar...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: devere
·
Hästmänniskan Hej, letar efter kloka hästmänniskor som kan ge mig svar/tips/råd. Jag har köpt ett D ponny sto, 9 år, tävlad på olika ställen MM. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 897
Senast: Got2Be
·
Gnägg Hej skåningar! Nu är det ju så fint väder och man har ju sån lust att bada med hästen! Finns det någonstans i Skåne det är tillåtet att...
Svar
6
· Visningar
7 637
Senast: Hemi
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 838
Senast: Varmblod90
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket tar ni om ni kör med bil och hästtransport. Med bil er ersättningen 18.50 milen men vad är det för bil och släp
Svar
15
· Visningar
5 844
Anläggning Jag sitter just nu och kollar på lite olika marker/tomter/gårdar som är till salu och drömmer om att senare i livet kunna ha en egen...
Svar
8
· Visningar
3 375
Senast: Yrja
·
Gnägg Hej.. Om jag lägger tråden fel får nån vänlig själ gärna flytta den :) Tänkte bara höra mig för vad ni tycker o tänker. Jag har fått...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Fick tidigare ett sto utan pass. Nu är handlingarna klara att skickas in, dock ska hästen flytta till ny ägare;) Funderar nu om...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Om jag skulle behöva försäkra en häst på en söndag, och det inte finns någon kundtjänst att kontakta på det eventuella...
Svar
9
· Visningar
1 704
Senast: Zqathan
·
Ekonomi & Juridik Jag tänkte höra hur ni som studerar och har CSN + eventuellt extrajobb lägger upp budgeten för er häst och det övriga livet! :) Jag...
Svar
6
· Visningar
1 312
Senast: lady_vip
·
Anläggning En fin och välskött omgivning ökar trivseln i stallet! Jag vill inspireras av fina blomsteruppsättningar, krattade gångar...
Svar
0
· Visningar
1 449
Senast: diamonia
·
Gnägg Och nu var det dags för tant att fylla 17 år, älskade underbara tokhäst som hon har lärt mig mycket i mitt hästliv! En kompis hade...
Svar
11
· Visningar
2 040
Senast: Heulwen
·
Gnägg Som rubriken lyder, hur på får man vara vid hästköp utan att säljaren ska tycka att man är ett psykfall? Nu är det så att jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 743
Senast: Teilani
·
Ekonomi & Juridik Nu så är det sommar och hästarna går på bete. Då så är det faktiskt så att i dessa hagar så gäller allemansrätten. Folk får gå in i...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
44 024
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Nu börjar det dra ihop sig till köp för min del. Hästen har idag en A1 hos Agria, med livbelopp 40.000kr och vet.vård 60.000kr. Men jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 575
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp