Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej alla duktiga hästmänniskor! Ursäkta om det här är en dum fråga, men min hjärna vill inte samarbeta idag! :p Om jag har kollat...
Svar
16
· Visningar
1 324
Hästmänniskan När jag gick på ridskola, för sisådär 20-25 år sedan, så fanns det flera hästar som var kittliga på korset. Om man rörde dem där, så...
2
Svar
20
· Visningar
2 444
Senast: Tingeling
·
Hästmänniskan 5 Juni så avlivades min "sköthäst" som jag har haft i 4 år alla dagar i veckan. Jag saknar henne så himla mycket. Har skaffat ny...
Svar
6
· Visningar
1 161
Senast: Whiteangel
·
Anläggning Kommer inom par månader att flytta till gård, men först ska stallet renoveras. Tänkte då att detta självklart behöver en egen tråd på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 816
Anläggning Finns det stängselstolpar som är formade som ett Y i toppen, eller har jag bara drömt? Vill ha såna, för att slippa göra mellangångar...
2
Svar
31
· Visningar
6 970
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästmänniskan funderar lite om 84kg är för tung för en d ponny med mankhöjd ca 142cm.. han är bara 3 år . han är inte den smäckra typen utan ha...
Svar
2
· Visningar
1 230
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att lägga till avelsverksamhet och förädling (dvs köpa hästar, utbilda och sen sälja dyrare) till mitt företag, i liten...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 682
Senast: Fiador
·
Hästmänniskan Funderar på att börja rida igen efter ca 15 års uppehåll. Vad kan vara vettigt att reda på innan man börjar? :D Förutom kring hur...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Skywalker
·
Gnägg Drömde ni, liksom jag, om egen häst redan som barn? Hur såg denna drömhäst ut? Blev det så? Jag hittade i somras mina gamla...
2
Svar
28
· Visningar
4 421
Senast: Svarta
·
Anläggning Vi tänkte renovera ett stall men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med golvet. Där är en höjdskillnad på ca 1 dm där vi hade tänkt ha...
Svar
6
· Visningar
1 602
Senast: Trissa
·
Anläggning Hej! Vi har till sommaren tänkt anlägga en ridbana, vi funderar på paddex. Jag vill gärna höra vad ni som har erfarenhet av paddex...
2
Svar
30
· Visningar
11 589
Senast: supersonic
·
Hästmänniskan När anser ni att man är kunskapsmässigt redo för att bli medryttare? Jag har ridit i 3 år, vilket jag vet inte säger så mycket om vad...
Svar
11
· Visningar
4 726
Senast: hier
·
Gnägg Hej! Visste inte var jag skulle posta detta så det får bli här. Jag undrar vad ni tycker om att byta namn på en häst? Tex om jag...
Svar
15
· Visningar
3 109
Senast: Apollo
·
Hästmänniskan Ni som har häst och barn i skolåldern - är barnens önskemål och behov något ni prioriterar när ni väljer stall till er häst? Här vänder...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Lollis
·
Hästmänniskan Som rubriken säger; Kan man läsa hästskötarutbildning eftergymnasialt, alltså typ som yrkeshögskolelinje också? Jag försökte att...
Svar
3
· Visningar
1 527
Senast: mafias
·
Anläggning Ni som har byggt ridhus själv, eller stått på anläggning där ridhus byggts; hur lång tid har det tagit att bygga sargen efter att själva...
Svar
6
· Visningar
1 730
Senast: Lena_B
·
Gnägg Min dotter skall köpa ett föl -2åring. Men när man har vart å tittat på dessa olika hästar hur vet man att man köper rätt? Hästen bör...
Svar
9
· Visningar
1 831
Senast: Marty
·
Ekonomi & Juridik Alla verkar ju ha olika definition av medryttare och delfodervärd, och huruvida man kan förvänta sig något av dem/ta betalt. Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 600
Gnägg Är så spänd, ska ikväll åka iväg med min 11 åriga dotter flr att hon ska provrida en welsh/arab korsning! Det är hennes gamla ridlärare...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Fjordhast
·
Gnägg Jag står i ett stall med min häst. Jag trivs jätte bra på alla sätt och vis med stallkompisarna och dom som jobbar där. MEN i går kom...
Svar
15
· Visningar
3 070
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp