Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Har bete över så det räcker till 4-5 hästar och funderar på att ställa iordning det till ett litet hingstbete, mest för att det inte...
Svar
6
· Visningar
1 286
Senast: KungTulle
·
Gnägg I vintras (ca november) hitta jag en häst med stort H som va till försäljning. Pratade med säljaren å de lät så bra. Efter lite...
Svar
9
· Visningar
1 705
Senast: Reykur
·
Hästmänniskan Efter helgens fruktansvärda händelse i HBG där en person blev ihjälslagen vid en fotbollsmatch, kan jag inte låta bli att reflektera...
2
Svar
35
· Visningar
3 427
Senast: Billy
·
Anläggning Ska försöka fördela om mitt stall och få plats med en stallgång, idag är det två stora boxar och jag vill göra boxarna lite mindre och...
Svar
7
· Visningar
2 563
Senast: chilling
·
Hästmänniskan Nu står jag i valet och kvalet mellan två stall. De är ganska likvärdiga vad det gäller uppstallningskostnad, förvaringsmöjligheter och...
Svar
17
· Visningar
1 414
Senast: Horsemarket
·
Hästmänniskan Jag är så helt otroligt jävla trött på alla som svarar på min annons på min häst som ska säljas. Hur hanterar ni alla korkade...
2
Svar
24
· Visningar
3 954
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Sitter här hemma med ett dilemma som jag inte vet varken ut eller in på nu. Har funderat och funderat och kommer inte fram till något...
Svar
3
· Visningar
1 241
Gnägg När däckfirman bytte däck hittade de en hackamore i mitt fack där jag förvarar mina bultar, på sidan av bagageutrymmet. På vilka...
Svar
14
· Visningar
1 563
Anläggning Jag tycker min vinterhage är lite tråkig och skulle gärna vilja ha några träd i den. Användningsområde: vindskydd och solskydd, ej...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Är på jakt efter en ny häst och hittade en annons som jag tyckte lät lite intressant. Trevlig allroundvalack som gjort lite av varje men...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 229
Senast: Estivuz
·
Gnägg Hej Buke! Letade runt lite och kunde inte hitta någon tråd för oss ponny- och hästmorsor (jag kan omöjligt vara den enda här!) och det...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Cita
·
Ekonomi & Juridik Flyttar till vår drömgård om 1 månad. Fem fina boxar och vi kommer ha 3 egna hästar och 2 inackorderingar. Vill att allt skall skötas...
2
Svar
33
· Visningar
5 305
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet om det går att söka information om vem/vilka som har detta tillstånd? Eller är det helt upp till verksamheten...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Nu har jag äntligen fixat så vi har uppvärmt vatten i hagarna! :banana: Det är de bästa som jag har investerat i på länge. Hur dum har...
2
Svar
36
· Visningar
12 543
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag kör upp på fredag, men vi har ett dilemma! Vad ska man lasta i släpet för att det ska bli godkänt? Förstår att det måste vara säkrat...
Svar
8
· Visningar
7 747
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hur många av er stretchar efter ett ridpass? När stretchar ni, i ridhuset, i stallet? Jag har aldrig sett någon ryttare stretcha, men...
Svar
12
· Visningar
1 361
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Ägaren har frågat mig flera gånger om jag skulle vilja rida hens häst någon dag i veckan, då ägaren skulle vilja ha lite avlastning. Jag...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
24 715
Senast: Lobelia
·
Anläggning Gården jag är i ligger på berg. Hur dränerar man då hagarna? Gissar att spränga är enda sättet?
Svar
10
· Visningar
1 398
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag och min sambo har pratat om hästgård. Dock är det inte så aktuellt för tillfället men det kan ju vara bra att ha ett mål och göra...
Svar
17
· Visningar
7 311
Senast: rostad
·
Anläggning Verkar råda lite delade mening om detta. Vilket är det bästa underlaget att anlägga i en skrittmaskin (m tak).
Svar
9
· Visningar
4 304
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp