Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag tänkte kolla med er om det finns något bra desinfektiobsmedel som funkar att använda på läder? Funkar Virkon S till...
Svar
9
· Visningar
2 796
Hästmänniskan Ja, vad är rimligt att ha för " krav" angående hästens hälsa t.ex ? Det finns ju oftast hälsoskäl till att hästen blivit just...
2
Svar
32
· Visningar
3 670
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Har en ridbana 18*38 färdig dränerad och nu är det dags för att se sig om efter material. Är en djungel vad för material som ska...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Josefhine
·
Hästmänniskan Osäker utifrån ämne samt att jag aldrig postar trådar alls, var denna tråd passar bäst trots prefixval osv , är det fel får tråden gärna...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 467
Senast: mackan
·
Anläggning Vad är det för skillnad på inackordering och helinackordering? Jag förstår att det kan vara olika från stall till stall men lite...
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Jag skulle verkligen behöva era tips och tankar här inne nu. Jag står i valet och kvalet mellan att skaffa en halvfodervärd till min...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: Bubbla
·
Anläggning Lite tankar såhär i tider när jag med ljus och lykta letar efter en lämpligt stallplats till min häst där han kan trivas och må bra :)...
2
Svar
24
· Visningar
2 770
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Någon som har tips på bra och intressanta poddar om hästar/ridning? På antingen svenska eller engelska. Jag lyssnar på tidningen...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: GoLightly
·
Gnägg Ni som vet får icke säga! Bilden är tagen igår!
2
Svar
24
· Visningar
3 263
Senast: Lager
·
Gnägg Är det någon som vet en bra app (IPhone) med stegräkning som man kan "pausa" räknandet av steg medan man rider men sedan kan sätta på...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Sahara
·
Anläggning Jag går i tankarna på att köpa häst igen och undersöker möjligheten att ha dem hemma på gården. Vi har en väldigt stor gammal...
Svar
3
· Visningar
2 800
Senast: Fideli
·
Anläggning Vi funderar på en billigare fyrhjuling för att använda till de vanligaste förekommande göromålen kring stallet, dvs sladda och skotta...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: Lindsen
·
Ekonomi & Juridik Hej alla bukisar! Nu måste jag fråga om råd då jag inte vet vad jag ska göra. Det är så här att jag fick hem mitt halvblodsto förra året...
2
Svar
39
· Visningar
5 860
Senast: pews1972
·
Anläggning Är nyfiken på hur ni resonerar: tycker ni att en box på 14 kvm ska ha samma kallhyra som en på 6 kvm? Varför/varför inte? :)
2 3
Svar
47
· Visningar
3 711
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Råd. Köpte en 2åring som efter en vecka visar patella upphakning, rätt mkt oxå. Bestämmer att åka och kolla knäna så det inte är något...
Svar
8
· Visningar
1 740
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej, jag har precis blivit (lite ofrivillig) hästägare då min pappas travhäst gått i förtidspension och därmed överlåtits mig. Nu är det...
Svar
14
· Visningar
2 293
Gnägg Nytt stall. Inte jättebra förvaringsmöjligheter tyvärr.. Vi har dock ganska gott om utrymme till att få in en hylla eller så under...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Efwa
·
Gnägg Ja, jag vet inte vad jag ska tro! :p Men han har iaf fått en liten mustasch! :eek: Jag visste inte ens att hästar kunde ha det?! Och han...
Svar
10
· Visningar
3 067
Hästmänniskan Hej! Nu är jag påväg till stallet för att ta en uteritt med "våra" ridtravare. Problemet är det att jag inte har med mig västen. Och...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Ebbalooba
·
Anläggning Har sen gymnasiet haft turen med jobb att jag alltid kunnat rida när det är ljust, men nu så kommer jag inte vara i stallet förens det...
Svar
15
· Visningar
4 579
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp