Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Ja, det kanske man kan tycka är självklart. Man har en dagordning för årsmötet att följa - men hur mycket av diskussioner ska man ta...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 639
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej alla hästmänniskor!:banana: Vad har ni för erfarenhet av hästförsäkringar? Vad ska man vara noga med? Verkar vara många som vill...
2
Svar
27
· Visningar
3 567
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Lämnade ut min häst på foder i december då min tid inte räckte till för henne. Hittade en toppen fodervärd. Har följt dem med jämna...
Svar
4
· Visningar
1 498
Senast: mackan
·
Anläggning Hej hej ! Funderar mkt på dethär med stall. Ni med litet stall, typ för 2 hästar. Hur har ni löst det med ventilationen ? Mitt stall, om...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Om en person har enskild firma. Kan man på något sett hitta om en ryttarförening betalt ut ersättning till firman. Utan att fråga någon...
Svar
19
· Visningar
1 390
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Kommer behöva avlastning till hösten och velar mellan fullservice och att kanske ”anlita” stallägarens dotter (cirka 14 år gissar jag...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Vad tycker ni är rimligt pris för en läromästare? Vad höjer respektive sänker värdet i era ögon? Såg en annons som fick mig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 080
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Nån som ridit i Skottland ? Jag har ridit mycket i många olika länder med olika upplägg genom åren - senast i höstas var jag i...
Svar
8
· Visningar
2 675
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Tänkte starta tråd om smarta lösningar som underlättar i "hästvärlden"....sånt som är bra för alla som bygger nytt, renoverar eller vill...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
34 410
Senast: lisa412
·
Anläggning Sparkskydd måste tydligen finnas även på vindskydd nu. Här 90 cm 13 mm plywood som tänkt förstärka med. Plywood sparkar hästen inte...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 936
Senast: BornAgain
·
Anläggning Jag är fascinerad. Hur ska den här spara tid - ok för fölvak och om man har en kolikkänslig häst men vilken annan info kan vara bra till...
2
Svar
30
· Visningar
3 376
Senast: Bregen
·
Hästmänniskan hej! Jag vill som sagt ha en egen häst, kanske inte precis just nu men inom 2 år så vill jag verkligen det. Jag är 15 år, bor på landet...
Svar
18
· Visningar
1 545
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att detta inte är aktuellt på ett par år åtminstone men jag är lite otålig så vill gärna börja planerandet redan...
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: Ichigo
·
Ekonomi & Juridik Nu har äntligen skatteverket gett med sig och ridsport räknas som friskvård! Men vad innebär deta rent praktiskt? Jag har aldrig...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 555
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Vet inte vart jag skulle sätta denna. Men är det någon som vet var jag kan hitta leksak åt hästen modell mindre. Gärna lite hjärngympa...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Zevzan
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: vildeld
·
Ekonomi & Juridik Har ett avelssto jag köpte som dräktig. Fölet tillhör inte mig och nu är hästen på foder hos den som äger fölet. När jag köpte hästen...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hur fasiken hittar man en vettig medryttare ? Jag har annonserat i flera olika former, får en hel del svar men inget napp än. Eller det...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
15 011
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Vet att det har funnits en vikttråd men kan verkligen inte hitta den nu? Iaf. Söker nu efter halvfodervärd/medryttare som kan ta lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 657
Senast: Pudlan
·
Gnägg Jag är ett stort fan av A Song of Ice and Fire böckerna och som hästtjej så funderar jag ibland över hur hästarna delas in i böckerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 121
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp