Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Är det någon som har koll på vilken bomvidd 18-19 cm mellan conchos motsvarar på en Simco sadel? :confused: Kanske svårt att säga för...
Svar
10
· Visningar
9 011
Senast: 4BarsRR
·
Islandshäst Några fler som är medryttare på Isisar? Jag ska bli medryttare på en helt underbar kille snart :) *lycka* Han är inte bara bedårande söt...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: zannahgirl
·
Trav Okej, här är jag med en checkfråga igen! (Hjälper en vän med ett skolarbete om travsportens utrustning, det är därför jag är så tjatig...
Svar
3
· Visningar
2 679
Senast: Working
·
Dressyr Hur är det nu på lokal tävling i dressyr, ska man ha vita ridbyxor och kavaj eller behöver det inte vara så uppklätt? Måste man ha en...
Svar
6
· Visningar
3 495
Senast: fruL
·
Islandshäst Vilka var där? Vilka hästar föll ni för? Vilka föll ni inte för? Vad tyckte ni om evenemanget i övrigt? :laugh: Vore kul att höra lite...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 964
Senast: Hoobes
·
Dressyr Är det någon som brukar göra det regelbundet? Min häst har problem med sadelstadsknutor (behandlad på klinik bl a) och nu ser de lite...
2
Svar
30
· Visningar
3 891
Senast: Asa_S
·
Western Är det någon som är erfarenhet av dessa sadlar? Är det något att ha?
Svar
1
· Visningar
978
Senast: 4BarsRR
·
Körning Nu närmar sig ju den tiden på året då alla de otrevliga bitande insekterna dyker upp och plågar både människa och djur, gruvsamt till...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: kolblakkur
·
Dressyr Hej! Har nu tagit FT kortet och ska iväg på fälttävlan i maj. Innan dess ska vi starta min första dressyrtävling. Har innan endast...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: mikaela_98
·
Islandshäst Jag har klurat på en sak ganska länge. På sommaren är ju insekterna hemska, blinningar, bromsar, fäbromsar i storlek med kolibris och...
Svar
2
· Visningar
916
Islandshäst Ja alltså, F2 lätt vad innebär det? Tänkte anmäla mig till den klassen, och undrar lite, om det är en lättklass borde det rimligen inte...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Yhlva
·
Islandshäst Är det någon som har fått inloggningsuppgifter till sidan på SIF där man ska kunna köpa ryttarlicensen? SIF uppmanade ju till att man...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Hoobes
·
Distans Hur kan vi få fler att ställa upp för projektet Unghästfinalen? Gänget runt detta, med Eva Borg i spetsen, gör ett jättejobb för att...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 959
Senast: Gimmick
·
Fälttävlan Några härifrån som kommer till helgen?
Svar
1
· Visningar
975
Senast: mammaBerg
·
Islandshäst Jag u´ndrar några saker: Jag ska snart ut och tävla med min häst, jag ska ställa upp i en klass och en annan tjej ska på samma...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Kraxi
·
Islandshäst Hej! :D Jag köpte en islandsvalack för lite mer än ett år sen :) Han heter Vinur från Tjärnmoran och jag undrar nu om det är någon...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: em76
·
E
Hoppning Jag undrar helt enkelt hur det funkar nu för tiden med vilka papper man ska visa i sekretariatet på tävling? I det här fallet lokal LD...
Svar
3
· Visningar
1 952
Senast: Fredag
·
A
Trav behöver lite hjälp med tips och ideer på mitt ena sto e:Juliano Star ue: Muscles Yankee ganska stor (ca 170cm) och med ganska mycket...
2
Svar
21
· Visningar
3 310
Senast: Alfina
·
Distans Får man ha "öronproppar" på hästen under en distanstävling?
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: lulski
·
T
Islandshäst Har en fråga som jag tror jag kan få hjälp med här! Finns bokstaven C på Island? Håller på med Islandshästar och ska hämta en ny valp i...
Svar
4
· Visningar
1 922
Senast: Yukionna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka