Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hejsan! Ja har aldri varit här på trav förut o kan inget om just denna gren. Det är därför ja skriver d här. Ja skulle vilja veta mer om...
Svar
1
· Visningar
1 062
Senast: nilema
·
Hoppning div III på storhäst lr är det bara här som de inte har det?? För ja skulle jättegärna va me i det men så såg jag att det inte fanns :(
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: trazel
·
S
Fälttävlan har funderat på att ta det gröna kortet för fälttävlan och undrar hur man kan få reda på var det hålls såna kurser? o sen, är det svårt...
Svar
1
· Visningar
1 789
Senast: Joyride
·
S
Western Min polle har en förmåga att bryta av hela tiden när man rider, både från trav till skritt och från galopp till någon slags...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Cleooo
·
A
Körning Jag har en fråga angående "fastsättningen" av partömmar. Jag har läst men bara i en enda bok att man ej ska dra innertömmarna genom de...
Svar
6
· Visningar
2 717
Senast: alisson
·
T
Trav Behöver tips och ideer om vad man kan hitta på. Vi har en treåring som totalvägrar att volta. Hen ser ut som en rund miljon i bakvarven...
2
Svar
30
· Visningar
3 796
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Körning Vad skulle ni ha för utrustning, sele mm, om ni skulle köra en flakvagn??? Den är ganska lätt och hästen som ska dra är en grov...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: pulkan
·
Q
Hoppning hej undrade om man behöver tex grönt kort för att starta en tränings tävling (alltså ingen klubbtävling) utan man åker till en annan...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: Qudexco
·
O
Hoppning när började ni hoppa era unghästar??? vet nämnligen en som hoppar sin 3 åring 80 cm.. :crazy: det kan väl inte vara så bra för ponnyn...
Svar
19
· Visningar
3 564
Senast: _otursbarn_
·
B
Hoppning Jag undrar hur reglerna är ang. unghästar... Om man har en 5 åring, är det så att man måste rida felfritt 2 ggr i unghäst klass på en...
Svar
7
· Visningar
3 071
Senast: Domaren
·
T
Hoppning gnagg-ML-1474088-ML-
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: Tican
·
Islandshäst red för en islandshäst ridlärare i torsdas, och vi skulle träna tölt ridning. Mitt problem är att hästen jag rider "glömmer" bort mig...
Svar
5
· Visningar
1 902
Senast: josse
·
J
Islandshäst Nu vet jag att detta inte är en specifik islandshästfråga, men här brukar det bli en del intressanta engegerade svar. Frågar man på...
Svar
8
· Visningar
2 826
Senast: josse
·
L
Western Igår var jag och tävlade och lyckades få 5+ på bron. :eek: Min häst som verkligen hatar trail... Och jag förstår inte riktigt domaren...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: Lenita
·
Hoppning Hej! Jag skulle vilja veta hur höga hinder det är för en C-ponny på klubbtävlingar?. Är det även unghästklasser på klubbtävlingar?? Är...
Svar
2
· Visningar
1 768
Senast: Joyride
·
J
Islandshäst Jag vet, ingen islandsspecifk fråga, men....de stora bruna ägarana har ibland en annan syn på hästhållning än isisägarna. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 806
·
Islandshäst finns nu att läsa i Islandshästen. Stackars Prudur! :cry:
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 009
Senast: sambaengi
·
B
Islandshäst Funderar en hel del på mitt träningsupplägg av min isis. Nu är han bara 4 år, började ridas i maj. men eftersom han är så ung har jag...
Svar
3
· Visningar
1 579
Senast: skuggi
·
B
Övr. Grenar Denna tråd kanske inte är helt rätt, men jag lägger en här ändå. Skall hjälpa till att bygga en enkel agility-bana för både liten o stor...
Svar
6
· Visningar
2 482
Senast: Znozan
·
M
Western Har pratat om i HJWR att vi ska ha fest där alla klubbar i distriktet skall bli inbjudna. Med lite jippo och ståhej utan häst. Är det...
Svar
1
· Visningar
1 064
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama