Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning ...från körtävlingar var hittar jag det? Letar just nu främst från tävlingarna som var förra helgen på Flyinge. Tycker körsporten borde...
Svar
2
· Visningar
745
Körning Lite specifik frågeställning så jag valde att skapa en egen tråd. Ponnyn är 120 cm och ny vagn ska införskaffas. Det står mellan...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: skuggi
·
Körning Använder ni skygglappar? Varför? Varför inte? Båda mina är inkörda utan. När vi var iväg i juli så tyckte AE att vi skulle ha...
Svar
19
· Visningar
4 451
Senast: _moa_
·
Körning När börjar ni med det? När ni vänjer vid träns, använder ni då bett med en gång, och isf, vad för bett? När börjar ni tömköra? Och när...
Svar
7
· Visningar
5 296
Senast: fjordtokan
·
Hoppning Hej! :D Jag ska på långfredagen tävla med en ridskoleponny:D detta blir min första lokala tävling. Men behöver hjälp med vad lite...
Svar
7
· Visningar
3 516
Senast: Dandylinn
·
Trav Någon som har erfarenhet av öppen tå? Bra eller dåligt? Blev tipsad om att prova aluminium öppen tå runt om, vet dock inte vad effekten...
Svar
3
· Visningar
3 722
Senast: Nominous
·
Körning Jag ska skriva ett arbete i skolan och letar nu efter så mycket fakta som möjligt om brukskörning. (Gärna bra, korta, filmer om det...
Svar
2
· Visningar
779
Övr. Grenar Hej! Jag tänkte se om det finns ryttare runt Lerum, Gråbo och floda området som är intresserade av gymkhana. Kanske prova på eller...
Svar
0
· Visningar
873
Senast: Ardnas
·
Körning Ja jag ska köpa ny sele och är lite inne på en Fransk brösta till Jorunn då hon har kort och låg ansatt hals. Vill höra med er här...
2
Svar
31
· Visningar
4 445
Senast: Nielaa
·
O
Islandshäst Är det någon som vet om en bra utbildning som har inriktning på islandshäst? Jag vet om att Wången har sin gymnasieutbildning men jag...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: VLMF
·
Hoppning Jag har en liten fråga till alla kunniga buke människor därute! Min häst, import från Tyskland som unghäst (10 år nu) sparkar bakut...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: Michis
·
Dressyr Jag har tävlat dressyr två gånger i mitt liv. I början av 90-talet. På klubbnivå. Då fick man typ en kopia på programmet, så man kunde...
Svar
17
· Visningar
1 310
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Jag har flyttat till södra Tyskland med mina hästar och håller nu på att försöka få ordning på det här med licenserna. Man borde...
Svar
14
· Visningar
3 246
Islandshäst Nu startar jag en ny tråd :) och hoppas på många fina bilder! Jag har ju inte ridit på 2,5 vecka nu pga skada när jag trillade av...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
24 045
Islandshäst Kan någon förklara för mig, grundligt hur det går till? Att man väljer 3 gångarter att visa förstår jag men själva programmet? Går det...
Svar
1
· Visningar
704
Körning Håller på att påbörja inkörningen med min 2011:a. Jag börjar dock fundera om han är född inkörd, då absolut ingenting tycks bekomma...
2
Svar
27
· Visningar
2 751
Senast: kryddelydd
·
Tävling Jag skulle vilja veta vad ni har för favorit tävlingsplatser, och om ni har några ställen där det har varit mindre bra, gärna en liten...
Svar
7
· Visningar
3 005
Senast: Idas
·
Trav Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: Nebraska
·
Tävling Har gjort anmälningen och betalat in summan till mitt konto där som jag skulle. Hur gör jag nu för att kunna betala min anmälning...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: MM
·
Western Som rubriken lyder, vilken padd tycker du är bäst och varför? :) Material? Märke? Funktion?
Svar
15
· Visningar
5 817
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25