- Svar: 114
- Visningar: 9 539
Taggar finns nu tillgängliga. Vad de är bra för kanske ni kan försöka komma fram till själva
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan lägga till en prenumeration även utan att skriva i den....Detta gör att jag slipper skriva något i en tråd (jag prenumenerar automatiskt på dom trådar jag skriver i) bara för att ha koll på var tråden är.
Du skall inte använda taggar till att själv hitta alla dina trådar exempelvis genom att tagga alla med Luff. Tagga tråden med ord som är relevanta för den. Detta hjälper dig och andra att snabbare hitta trådar om liknande ämnen, sådana som har fått samma taggar.
Jag funderar på om jag skall döpa om taggar till sökord, etiketter är också ett ord som används för taggar.
Men är det inte lite kul att se vad andra sökt på? (är det så det fungerar? Sökningarna lagras som taggar?)
Jag är urkorkad med datorer och har antagligen missat finnessen med denna nya funktion.
Ska jag som också är ganska blond när det gäller nymodigheter förklara hur jag tänkt använda funktionen.
Om jag läser en tråd jag vill följa men inte skriva i så kan jag "märka" den genom att längst ner till vänster trycka på
"Ändra taggar" - där skriver jag i ett ord som härleder till något i texten - tex tråden om att inte använda hårschampo - den heter no poo så den taggade jag "no poo".
När jag i fortsättningen vill kolla i den tråden vilket jag gör då o då så skriver jag i taggsökningen på första sidan no poo - och vips så kommer bara den tråden upp.
Fast det är liksom inte tänkt så utan typ som ämnesord.
Alltså, du vill t.ex. kolla trådar om bilar eller mobiltelefoner. Då kan du söka på taggen istället för att behöva söka på olika modellnamn.