Ytterligare dator till trådlöst hemmanät

Asa_S

Trådstartare
Hjälp! Jag går fullständigt bet.

Jag kan inte få min nya notebook att ansluta till den trådlösa routern. Det står att jag ska uppge min WEP eller WPA-kod men hur vet jag vilken det är? Den andra bärbara datorn fungerar med trådlöst men ingen av de koder vi fick upp när vi installerade routern (med medföljande cd) fungerar i den nya (vet inte ens om de är de som efterfrågas heller, det var sambon som gjorde det och han vet inte). Det är en D-link DIR 615 om det har någon betydelse. När jag kopplar i kabeln från routern fungerar det, så det är just den trådlösa biten som är något kajko med.
 
Sv: Ytterligare dator till trådlöst hemmanät

Nu är det löst. Det visade sig att sambons bokstäver inte riktigt var de jag läste ut dem som och det underlättar i alla lösenord att skriva rätt bokstäver :idea:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en D-link DIR-615 som jag använde mig av i min förra lägenhet. Detta funkade hur bra som helst. Men nu försöker jag ordna så jag har...
Svar
2
· Visningar
878
IT & mobiler Internet har hela tiden fungerat felfritt på den här datorn (förutom när det var ngt skit i ledningen som gjorde att inget fungerade...
Svar
1
· Visningar
942
IT & mobiler Har en stationär dator med adslmodem, och ska nu koppla in en bärbar med en router emellan. Har några frågor om detta: 1. Hur tar jag...
Svar
4
· Visningar
2 877
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp