Yorkshire terrier

Ainon

Trådstartare
Vad har ni för erfarenhet av yorkshireterriers?

Kom och tänka på mina kusiners lilla grabb. Det han lever av är att skälla ut hundar under promenaden och ligga i knät. Inte så "hundig" i temperamentet faktiskt rätt kattlik. Men han är en amerikansk speciell (läs totalt otränad :p ) liten grabb och kanske inte så represantiv :D

Sv: Yorkshire terrier

Jag har en liten yorkshire tik som ÄLSKAR att sitta ute på mina föräldrars balkong och skälla ut förbigående (människor och djur), ligga i soffan tillsammans med min pappa och jaga katter. Det som förundrar mig är att katterna faktiskt sticker när hon kommer springandes. För hon väger inte mer än 1,9 kg. Och för att vara så liten så har hon en egen vilja som är ENORM och hon har blivit en riktig sur kärring på ålderns höst (6 år). Hon vill exempelvis inte bo hemma hos mig pga mina andra två hundar. Utan har bestämt sig för att bo hos mina föräldrar istället. Så nu är hon bortskämd som bara den. Lydnaden som faktiskt fanns innan är som bortblåst. Men ack en sån rolig hund. :)

Annars så är mina erfarenheter av yorkshire terriern att det är verkligen en typisk terrier i miniformat. Envisa, stor jaktinstinkt, gillar att ligga i knät och kräsna.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Yorkshire terrier

Min mormor (saliga) hade alltid yorkar och ingen av dom var bjäffiga utan dom var väluppfostrade..sen var hon mycket ute i skogen med dom och klippte ner dom och då var dom ÄNNU sötare....dom såg ut som valpar :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 831
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: Lejonelle
·
Hundavel & Ras Hej Har ägt 3 Grand danois, en blev bara 6 mån pga medfört njurfel. Den andra blev hela 10 år vilket är ovanligt för rasen, snitt...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Lena_B
·
Hundavel & Ras Tankarna om en andra hund har börjat gro i bakhuvudet, även om det ligger långt fram i tiden. I dagsläget har jag en staffetik på 11... 2
Svar
23
· Visningar
3 664
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka