Yahoo har tagit över min dator!

L

Leten

Hjälp! Yahoo har tagit över min datorn!
Jag använde den här sökmotorn för första (och enda) gången i början av veckan. Sedan dess kan jag inte skriva in en enda hemsideadress! :cry:
Det som händer är att Yahoo-fönstret kommer upp och hävdar att adressen jag skrivit in inte finns. Ibland får jag som förslag en liknande adress (nästan alltid exakt samma som den jag skrivit in) eller länkar till ett liknande område. Jag tar mig alltid in på den sida jag vill, men måste hela tiden gå via Yahoo. Det är skitjobbigt, och hände aldrig innan jag använde sökmotorn.
Vad ska jag göra? Hur blir jag av med Yahoo? Hjälp!
 
Sv: Yahoo har tagit över min dator!

Kolla så att det inte har lagts till ngt program från Yahoo!
Isåfall är det bara att ta bort det och förhoppningsvis blir datorn
sig själv igen efteråt ;)
 
Sv: Yahoo har tagit över min dator!

Har (haft?) samma problem.
Yahoos startsida kom oftast upp när jag var lat och inte skrev in www. framför adressen jag ville till. Men nu har det inte hänt på länge.
Sökte efter program den skulle kunna ha installerat, men hittade inget. Testa att tömma cookies, tempfiler mm.
 
Sv: Yahoo har tagit över min dator!

som andra redan sagt rensa internetfiler och cookies, kör en vända med ngt spyware program så kanske det ordnar sig :-))
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
945
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 095
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 886
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp