Hermelin

Trådstartare
Jag försöker hitta ett kul spel till en 11-åring. Han vill ha ett rollspel där man löser olika uppdrag. Vad säger expertisen?
 
Eller om man ska vara tydlig. Jo, engelska fungerar. Men dialogen får inte vara på för hög nivå och det är bra om spelet inte bygger på att man måste förstå alla detaljer i pratet. Också bra om det inte är för läskigt. Han gillar inte läskiga grejer.
 
Jag följer tråden, har en 10-åring som passar in precis på ts beskrivning.
Här är det en del Scrapmechanic och annat nu, men det skulle behövas något med mer utmaningar/strategi.
 
Spyro som nån nämnde är nog bra! Jag tänkte på Journey to the Savage planet, men det är nog lite mer tekniskt utmanande. Plattformspussel och utforska en främmande planet, skrivet med lite sarkastisk humor som kanske kan gå en 11-åring över huvudet?

Ett riktigt bra rollspel med mycket intressanta uppdrag och klurigheter är Divinity Original Sin! Intressanta karaktärer och inte läskigt. Perspektivet är top down, så skiljer sig lite från vanliga första/tredjepersonsspel.

Maken tipsar om Final fantasy 10, det är pussligt.

Lite beroende på vad han tycker är läskigt så kan Portal vara nått. Det är klurigt plattformspussel i första hand.
 
The Inner World skulle jag säga är skapat för exakt den här målgruppen. Pussligt, lite spännande men inte läskigt. Broken Age faller i samma kategori.

Ett fantastiskt pusselspel är ju The Witness. Bokstavligt talat en massa små pussel man måste klara för att ta sig runt på en Ö och lista ut vad som hänt.

Outer Wilds har jag inte spelat klart själv än, tror att det kan passa om personen i fråga är lite envis och klurig, men kan nog vara lite frustrerande om man vill ha en enklare uppgift.
 
The Inner World skulle jag säga är skapat för exakt den här målgruppen. Pussligt, lite spännande men inte läskigt. Broken Age faller i samma kategori.

Ett fantastiskt pusselspel är ju The Witness. Bokstavligt talat en massa små pussel man måste klara för att ta sig runt på en Ö och lista ut vad som hänt.

Outer Wilds har jag inte spelat klart själv än, tror att det kan passa om personen i fråga är lite envis och klurig, men kan nog vara lite frustrerande om man vill ha en enklare uppgift.
Tack! Bra tips!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 919
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han har aldrig varit i Falsterbo innan. På onsdagen slog 16-åringen till och vann amatörtourens final. "Jag hade främst inställningen...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Askur2017
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 583
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp