X liniment

M

Minime

Shopen hade bara en flaska kvar av mitt "vanliga" liniment o den hade passerat "anv. före" datumet, så det blev en annan sort, "X liniment". Hon i shopen sa att det var ungefär likvärdig, "luktade likadant". :smirk: Saken är den att det står inget om att täcka över det behandlade området. Är ju inget dundermedel, står att man kan/ska använda det 2-3 ggr dagligen o det är ingen karens enl STC.

Törs jag använda det med lindor? :confused:

Sv: X liniment

Då litar jag på dej! Blir det nå knas är det ditt fel ;)

Jag skulle va försiktig med lindor. Använde x-liniment för ca2år sen. Hade det på länden och korset masserade försiktigt in det la på ett tunnt svettäcke.Hästen va lite orolig och gick runt i boxen tog av och kollade efter ca 10 min.Hon hade 5-10mm svullnad där ja hade haft på linimentet.slängde bort flaskan...

Men hua!! :eek: Fast jag har redan hunnit använda det (dock inte emd lindor utan med skydd) o det märktes inte på henne... kanske din är känslig? Men jag ska hålla lite koll när jag använder det nästa gång, nu tog jag ju inte på skydden omedelbart efter jag smörjt utan lade på liniment först av allt, sen gjorde jag ordning hästen i övrigt, så det fick ju verka iaf 15 min innan jag "täckte" det... men som sagt, ska hålla koll!

Har inte ens tänkt på att det finns anv-före datum, använder nog iof så mycket så jag tror nog inte mitt hunnit gå ut nån gång:o

Vem tillverkar X-liniment? Har aldrig användt det, men känns bekant på något sätt..

Det där med att linda eller inte alt lägga på filtar verkar vara väldigt inviduellt mellan hästarna hur de klarar av det. Något jag har märkt senaste veckorna är att många hästar verkar reagera på Blue Lotion, vilket just de aldrig gjort det innan. Kan det vara "vinter"vädret månne?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka