N

ninni_

Den hær vintern ska jag rida lektion för Reynir Aðalsteinsson! :bump:
Ær sa glad, det ska bli SUPER verkligen! Han kommer hem fran Tyskland i slutet av oktober, och sa i november ska vi börja... jag ska rida Fifa, ett jættehærligt vindottur-sto hær pa garden....
ursækta en onödig trad, men jag bara maste dela med mig till ngon... :bump:

Sv: Wow!

ninni_ skrev:
Den hær vintern ska jag rida lektion för Reynir Aðalsteinsson! :bump:
Ær sa glad, det ska bli SUPER verkligen! Han kommer hem fran Tyskland i slutet av oktober, och sa i november ska vi börja... jag ska rida Fifa, ett jættehærligt vindottur-sto hær pa garden....
ursækta en onödig trad, men jag bara maste dela med mig till ngon... :bump:

Vad kul!
Vilken av alla Reynir Aðalsteinsson?

Hmmm... finns det flera kända Reynir Aðalsteinsson?! Den enda som jag känner till och, som jag har förstått det, har skrivit boken "Rida islandshäst" bor inte i Tyskland utan på Island... (på den gården som jag har jobbat på :D ) Fast i och för sig kan han ju åka utomlands med jämna mellanrum...

/sara

hejsan!!!Kul att du ska rida för honom!!Jag har gjort det!!Han va så jävla duktig!!!!Det va kul för han har ridit min häst morfar så det va kul!! :D

saen skrev:
Hmmm... finns det flera kända Reynir Aðalsteinsson?! Den enda som jag känner till och, som jag har förstått det, har skrivit boken "Rida islandshäst" bor inte i Tyskland utan på Island... (på den gården som jag har jobbat på :D ) Fast i och för sig kan han ju åka utomlands med jämna mellanrum...

/sara

Ja det finns en svensk ryttare som heter Reynir Adalsteisson och som tävlade i vm nu.

Reynirt Aðalsteinsson Sr. är den som skrivit boken "Rid islandshäst - Reynirs ridskola" och honom har jag också ridit för några gånger.
Reynir d.y. är son till Alli Aðalsteinsson (som är gift med Unn) och den Reynir bor i Göteborgstrakten.

/Malin

Men man måste väl få förklara vem som är vem när det finns två med samma namn?
Inget negativt har ju sagts om någon av dom.

/Malin

Vad roligt!
Han är otroligt bra, finns egentligen inga ord som beskriver hans känsla för hästar och ridningen.

Jag har tränat för honom i fyra år ungefär, väldigt nyttigt!
Nu har jag dock bytt tränare pga. stallbyte.

Lycka till och lova att berätta hur det går :)

detta är väl endå ett av de inläggen där det disskuteras hur han är.....jag bara säger detta för jag hade en liknande tråd uppe som togs bort=(

Liknande trådar

Islandshäst Nagon som har nagon asikt om Reynir Aðalsteinssons eget framtagna bett? Tycker det paminner en del om pessoa som man hört en del daligt...
Svar
11
· Visningar
1 765
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: daphna
·
L
Träning Hej, Jag har nyligen borjat rida igen efter 8 ars uppehall. Flyttade till England nar jag var 18 och hade inte mojlighet att...
2
Svar
32
· Visningar
3 986
Senast: Moa Londonbo
·
L
Dressyr Hejsan, jag har en fullblods korsning som kom till mig for ett ar sen for att hon var farlig och hade forosakat en hel del olyckor...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: lovelylace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30