World-ranking?

M

Miiraa_91

Vad menas med det?
Är det typ en a-klasstävling med sm-kval eller vad är det?

Sv: World-ranking?

Nja... world-ranking är ju världsrankingen, alltså en lista över de bästa ryttarna i världen, samtliga grenar.

Det går till som så att om man tävlar på en worldranking-ansluten tävling (oftast nationella tävlingar, ja) så räknas det poänget med när de räknar ut din worldranking.
Tror det krävs tre uttagningspoäng minst, för att hamna på worldranking.
Sen förs allas poäng in i WR och man kan jämföra sina poäng med andras, från hela världen!

Sen finsn det ju en sverige-ranking som fungerar på ungefär samma sätt :)

Men en kvaltävling med world-ranking, vad är det då?

Vilka tävlingar har sm-kval?

En kvaltävling med worldranking är helt enkelt en tävlign som är ansluten till worldranking, alltså, dina poäng därifrån räknas med i WR.

Står det bara "kvaltävling" borde vara en vanlig tävling där du kan kvala till A-klass t.ex.

Är inte säker på hur det är numera med vilka tävlingar som är SM-kvalificerande. (Det står på SIF's hemsida). Men det brukar iaf vara så att är det en SM-kvaltävling står det "SM-kval" i propppen!

Okej, nu tror jag jag fattar lite bättre!
Så när det står kvaltävling med world-ranking är det alltså förmodligen en kvaltävling för vem som helst, men de resultat som är tillräckligt bra hamnar på world-ranking-listan? :p

Jag har letat men kan inte hitta nåt på SIFs sida :crazy:

Ja, precis!

Eller ja. Så bra behöver man inte vara för att hamna på worldrankingen... Jag var med på plats 450 eller nåt sånt :p
(Fast tvåa i FS1, skryt skryt skryt...!)

Nåja, i alla fall: Har du läst i FIPO? På förbundets hemsida, under sport, så ska det finnas svenskt tillägg till tävlingsreglemente. Där finns kanske nåt!

Så det står inte på nån nu, utan ALLA såna har sm-kval? Ska man anmäla nånstans att man uppnåt sm-poäng om man har det?

Jag kan inte öppna den filen :crazy: Skitskumt! Men tack iallafall.

Så det står inte på nån nu, utan ALLA såna har sm-kval? Ska man anmäla nånstans att man uppnåt sm-poäng om man har det?

På vissa står det och vissa inte, men alla regionala och nationella är sm-kval.
du behöver endast skriva i SM-kvalpoängen om du anmäler dig till sm.

Okej, tack så mycket :)
Så jag kan tex rida en vanlig kvaltävling i vår, bli kvalad till a-klass och sen vara med på vilken regional tävling jag vill och få 5.20 säger vi och då är startberättigad i sm? (född 91) I principen alltså.

Okej, vad bra, då har jag äntligen fattat :) Tack så mycket!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sweden International Horse Show bjuder på både sport, kunskap och inspiration om islandshästar. Nu finns startfältet i World Cup Tölt...
Svar
0
· Visningar
38
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Liv Svensson, 11, har kvalat in till både inomhus-SM och utomhus-SM, tillsammans med hästan, Quintus. I helgen var det dags för...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka