Satt egentligen och skulle leta rätt på TR till dressyr, när jag av misstag hamnade på SvRFs WE sida.
Det verkar ju jätteroligt!
Tittade på en video på YT också, från någon träning i Uppsala typ, och man blir ju nästan sugen på att prova själv!
Vet dock inte om min Herr Häst är riktigt rätt häst för sporten?
Minst 14 år gammal, ev. hannoveraner/xx-korsning, möjlig stam Goldlöwe-xx. 162 cm i mkh och grov halvblodstyp. Uppskattad utbildningsnivå är LA/MsvC dressyr, LB/LA (110-120 cm) hoppning och H90 fälttävlan. Tävlad upp t.om. LA dressyr, LB hoppning och H90 FT i yngre dagar. Med mig startad t.om. LB dressyr och 50 cm P&J.
Han har också ett problem, som jag tror kan bli ett stort problem i denna sport: Han är tittig på allt mellan himmel och jord. Inte att han gör någonting, absolut inte! Men om det är något som han tycker är läskigt/konstigt så vill han först "frysa fast" i marken, sen fnorka några gånger, och sen är det i 95% av fallen okej. Det händer iaf inte mer efter det. Lär ju dock bli kul om han gör så vid varje hinder/station...
Innan jag klickade på SvRFs sidan så visste jag dock inte ens vad WE var. Så är total novis....
Berätta allt ni vet!
Gärna också om det finns "prova-på-träningar" någonstans i södra Sthlm, Södermanland, Västmanland eller norra Östergötland.
Tror ni förresten att Herr Häst har en möjlig framtid på lägsta tränings/lägsta tävlingsnivå?