wintec vanlig eller cair?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kattis87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 938
K

kattis87

Hej!
Jag har funderat på att köpa en wintec. Skulle ni köpa en vanlig eller cair?
:bow:

jag har en med cair system å det tycker jag är supper, den är ju luftstopad i det där som ligger bredvid bomarna (jag å namn som vanligt kommer jag inte ihåg vad det heter), detta gör så att det formar sig bättre efter hästn och att den avdelningen formar sig omedelbart, men även fomrar sig tillbaka efter det att man har tagit av sadeln, vilket ledder till att det iaf påstås att man kan använda den till flera hästar en bara än, vilket är det som gäller för en vanlig syntetssadel. :)

Hoj!

När skulle köpa Wintecsadel så fanns det bara ett alternativ: ullstoppning!!!

Anledningen är att min häst har väldigt böjd rygg. De sadlar med luftstoppning är mycket rakare än de med ullstoppning. Men hade jag en häst med rak rygg hade jag nog köpt en med luftstoppning...

Men jag är jättenöjd med min ullstoppade.... :banana:

Sv: wintec vanlig eller cair?

Cair, ingen tvekan.. Eftersom att luftsystemet ät toppen som fördelar trycket så bra till skillnad från en vanlig sadel.. :bump: :rofl:

Sv: wintec vanlig eller cair?

CAIR! Fördelar trycket bättre och knölar sig inte + man slipper stoppa om! :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Någon som sålt på eller besökt SSHL (Sveriges största hästloppis) och fått sålt mycket, dvs har det varit mycket folk? Funderar på... 2
Svar
21
· Visningar
1 141
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka