Wintec koppgärn nu ännu vidare

B

blondi3958

Surfade runt på Wintecs hemsida och såg att dom har kommit ut med vidare koppjärn :bow:
Gå in här och kilcka på Wintec saddles och sen Wintec wide :)
Snygga färger var det på dom också :D

Tänkte bara tipsa er som frågat för om man kan vidda det det vidaste koppjärnet.

för mig funkar adressen.
Intressant tanke men jag undrar om ideen verkligen funkar? Jag tror inte riktigt på det här med ha jättebreda koppjärn, för resten av sadeln då? Även om det finns massor av utrymme i fram och inget i bak. Sen är det ofta så att breda hästar är breda hela vägen, inte bara framme vid manken + att det var väldigt stora kilbossor (säkerligen för att få en större anliggningsyta) vilket är ett stort minus, då sadeln på de flesta hästar, kommer ligga på ländryggen.

Det är ju en helt ny modell av sadel (har jag fattat det som iaf), som troligen är bred längs hela vägen...dvs inte vidare koppjärn till de vanliga Wintecsadlarna, utan en helt ny modell av den traditionella Wintecsadeln.

kan ngn svara på detta.
vad jag fått som svar på trådar här är att en sadel är för trång i bommen om en sadel glider fram?
jag provade alltså wintec med vidaste järnet som fanns.
va det vitt? då gled sadeln fram, men ändå glappar den där bak..och som svar att en sadel glappar bak, så va den för vid fram :confused: :confused:

kan den nya modellen ev fixa detta tro?

Stilett; EXAKT det problemet har jag också med Wintec! Spelar ingen roll hur vid jag än väljer- dem glider ändå fram och glappar bak. Beror på hästens ryggvinkeln snarare än bomvidden. Jag har nu bytt märke, men det kan säkert hända att olika Wintecmodeller ligger olika. Jag tyckte min Wintec Close Contact var bättre i bommvinkeln till min häst än min Wintec 500....

Vad har du för häst?

Hade tänkt prova Close Contact CAIR på mitt busfrö... ( = tjock new forest :smirk:)

aha, jag blev lite knäckt, kunde inte förstå problemet riktigt. en ställbar sadel dessutom.

skulle nämligen vilja ha en syntetsadel.
men jag verkat ha fått säga goodbye till både sigma och wintec nu..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 847
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 228
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
406
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 491
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar