Wintec Isabell Werth

Inka-90

Trådstartare
Finns det olika modeller av den sadeln? när man tittar på annonser så ser det ut som en del har djupar säte än andra, är det så eller luras korten?

Sv: Wintec Isabell Werth

Har luskat lite i detta eftersom jag funderar på att skaffa mig just en sådan sadel. Min slutsats är att det finns en modell som heter Wintec Isabell Werth och en Wintec Pro dressage någonting. De två är förvillande lika men jag tror att Isabell sadeln har djupare säte. Kankse någon som försöker sälja en pro dressage som en isabell? Enkelt kollat eftersom sadlarna är märkta med modellen nere i det "blanka hörnet". Detta gäller nya sadlar, vet inte hur det varit tidigare.

Sen kan förstås kameravinkel med mera spela en roll i hur det ser ut att vara...

okey, tack för hjälpen! så det finns alltså 2 olika modeller som ser liknande ut.

Wintec har en sadel som heter pro dressage, med mocka.
Sen finns det en som heter dressage 500 i konstläder. De är väl vad jag förstått samma sadel men den ena är mockaklädd. Precis som deras hoppsadlar(en sort finns med mocka och en annan i konstläder, men det är samma sadel)

Isabell werth är en annan typ av sadel och passar på rakare hästars ryggar,och är inte uppbyggd likadant. Den har djupare säte och mer stöd.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar