Wintec hoppsadlar

Zolimita

Trådstartare
Vad har ni att säga om de här två? Sitter man mer "fast" i den med mocka i sitsen?
2000.jpg

2244.jpg

Sv: Wintec hoppsadlar

Har inte ridit i exakt dessa modeller, men tidigare modeller både i equisuede och i den med konstläder. Man sitter definitivt mer "fast" i den med mockakänsla någonting som jag tycker är positivt. Känslan kan jämföras med att rida i helskodda eller oskodda ridbyxor.

Ja man sitter mer fast i den med Equisuede, men det är inte så härligt att i den när det regnar ir liknande. Fast o andra sidan så blir den med konstläder hal istället vid regn.

Nix! Och den håller sig snygg i materialet hur länge som helst. Har en Isabelle Werth i equiseude som är inne på sitt sjunde år och ser ut som ny! Har en kompis som äger en Wintec 2000 i equisuede som är gammal och fortfarande snygg.

En sån har jag :) Jag älskar den, den är superskön och ger fin hoppsits! Dessutom är den snygg och ser nästan ut som en lädersadel!

Jag har aldrig testat att rida i den andra modellen (den bruna sadeln) men det verkar ju som man får bättre grepp ed mockasitsen.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästarna är besiktade och ryttarna redo. I morgon inleder Sverige OS-hoppningen med sikte på att försvara sitt lagguld från Tokyo. –...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: lizzie
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
853
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka