wintec hoppsadel

horselover77

Trådstartare
Ni som har wintec hoppsadel hur tycker ni dom är att byta bomvidd i? Det går bra att skruva dit bommen men dom två skruvarna under framvalvet har jag problem med att få dit, jag får inte hålen i sadeln där skruven ska sitta att ligga på rätt plats är rädd att sadeln ska gå sönder, tips?

Sv: wintec hoppsadel

Har förvisso inte hoppsadel men det blir lättare efter hand, på ny sadel kan man få ta i. Ändå är wintec ganska lätta - när jag köpte min bates ny var de fyra ur personalen för att sätta i rätt järn.. Sadeln går inte sönder, om du inte är väldigt stark..

Sv: wintec hoppsadel

Ok, är mest rädd för att förstöra hålen i själva sadeln så dom blir för stora och inte håller skruven på plats men antar att jag inte behöver oroa mig.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
417
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka