Wintec 500 Cair Dressyrsadel

lethal_smile

Trådstartare
hej alla dressyrare!:bump:

finns det någon här som har denna sadeln? isåfall vad tycker ni om den?
Fördelar och nackdelar tack..

tacksam för svar :bow:

Sv: Wintec 500 Cair Dressyrsadel

Har inte haft ngn själv men min syster har haft på sin ponny och var mkt nöjd. Luftstoppning (cair) har jag på min Bates Isabell och det tycker jag är kanon, hästen gillar det och man slipper stoppa om. Materialet i wintec håller länge och ser ok för att vara syntet, skönt att slippa putsa. En annan fördel är ju de utbytbara kopparjärnen :bow: Jag skulle nog hellre köpa den sadeln (ligger väl runt 3000:- har jag för mig :confused: ) än en budget variant i läder. Du får mkt sadel för pengarna. Enda nackdelen jag kan komma på är att den kan vara lite hal men rid med helskodda så är problemet löst....

Jag har allrounden i cair och funderade på att även köpa dressyrmodellen, så bra trivs jag och min häst med cair och wintec.
Nu tror jag att det ändå blir en wintec dressyr ull istället så att vi får båda varianterna.
Skulle jag bara ha en sadel skulle jag utan tvekan ta en med cair.

Har inte haft ngn själv men min syster har haft på sin ponny och var mkt nöjd. Luftstoppning (cair) har jag på min Bates Isabell och det tycker jag är kanon, hästen gillar det och man slipper stoppa om. Materialet i wintec håller länge och ser ok för att vara syntet, skönt att slippa putsa. En annan fördel är ju de utbytbara kopparjärnen :bow: Jag skulle nog hellre köpa den sadeln (ligger väl runt 3000:- har jag för mig :confused: ) än en budget variant i läder. Du får mkt sadel för pengarna. Enda nackdelen jag kan komma på är att den kan vara lite hal men rid med helskodda så är problemet löst....

va bra! jag har bestämt mig nu att jag ska ha en.. (har bara helskodda så jag kommer nog inte att halka runt så mkt)

jag hittade en begagnad för 3700. nypris 5300..

Jag hade en sån dressyrsadel till min ponny :) Var jättenöjd, mkt sadel för pengarna..Och så verkade hästen väldigt nöjd med den också. Lättskött och bra dessutom :banana:

Har oxå haft en sådan sadel - Otroligt skön att rida i och lättskött, bara att torka av den med en trasa när den vart smutsig.

Dumt nog tog jag inte reda på så mycket fakta om sadeln när jag köpte den - Tyckte det lät jättesmart att man kunde ändra bomvidden efter hästen! De är ju gjorda för svängda ryggar och ju vidare järn dessto mer svängd blir bommen - Inte bra till min islandshäst med spikrak rygg!

Annars tycker jag att det var en kanonsadel. //Linda

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 630
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 078
Utrustning Fördelar eller nackdelar med korta stroppar på dressyrsadel. Vad tycker ni? /Lizzie
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har en dressyrsadel av kvalitetsmärke som tyvörr inte tjänar sitt syfte längre. Lätt trång åt hästen och jag sitter inte bra i den...
Svar
3
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Städprodukter
  • Ryggont

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar