Wiiiiie snigelbebisar!

gul_zebra

Trådstartare
Yey två av mina sniglar har parat sig om jag ser rätt! :banana:
Håll tummarna för att det blir lite ägg nurå :D Kommer visserligen frysa de flesta men en eller två kan man ju behålla :)

Sv: Wiiiiie snigelbebisar!

Fryser in oönskade ägg. L. fulica kan lägga hundratals och är så vanliga så man blir helt enkelt inte av med de... Så jag fryser alla utom 2-3 ägg tänkte jag, så kan råttorna och fåglarna få kalasa på äggen sen :D

Åhhh... Vilka lyckliga råttor och fåglar.... :crazy: :crazy: :crazy: :p

Men grattis i alla fall mormor! :D

Hur många olika sniglar har du och hur länge har du hållit på med dem? *nyfiken* Har sett en del foton du lagt ut men inte fått någon direkt överblick över det hela.

Oh yes, hoppas på det :D

Har totalt 12 sniglar just nu. Fick första snigeln i Oktober -04 om jag minns helt rätt nu :)

kul med hundratals små sniglar som ploppar upp :crazy:
Äter råttorna värkligen det? uhh..

NagelacksBeroende, jo Kaviar är gjort på rom (fiskägg).

Ja :D Men Jag kommer som sagt bara behålla 2-3 ägg så så många blir det inte som får ploppa upp :p

Ingen aning, det är första gången det blir ägg så jag har aldrig haft chansen att prova. Men de äter ju allt så jag skulle bli förvånad om de inte vill äta :D

Just nu ja...
Bad mamma att skicka pengara, hade hon skickat pengarna när hon hämtade mig? Nej det hade hon inte :smirk: *suck*
hon har en hjärna av renaste gummi

Såhära ser iallafall lax "ägg" ut

kaviar.jpg

Läste i en Herman LIndqvist kåseri om att de äter snigelägg i frankrike - det är tom dyrare än rysk stör kaviar!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
501
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Kristall10
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Skötsel av utedass
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur