Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Lilljessicah

Trådstartare
Nästa helg åker jag upp till sthlm för att kika på den lille,som egentligen inte alls är speciellt liten,hehe!!:D

Om allt skulle gå vägen och jag hämtar hem honom nästa månad,hur gör jag då för att på bästa sätt introducera honom i min lilla familj?
Jag har två kattungar och en liten schipperke tik.
Hunden är mkt undergiven och snäll på alla sätt,MEN kommer det en annan hund in i lägenheten skäller hon som en galning och ska vakta allt o inget.
Hon gör ingenting mot den andra,men hur uppfattar den skällandet?

Detta gör hon tills den andra hunden fattat att hon bor här,o det är hennes grejer osv.
Sen kan dom bli hur bra kompisar som helst!!

Ska jag gömma undan hennes leksaker o ben så hon inte kan skälla pga att han vill åt dom?

Ska jag låta dom vara ute med varandra några timmar innan jag tar med dom hem och in?

Ska jag släppa in den nya i huset först,och sen min gamla?

Hmm...
Skulle vara mkt tacksam för svar!
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Jag skulle nog introducera dom för varandra på "neutral" mark. Låt dom bekanta sig lite, se hur dom verkar gå ihop innan du släpper in dom hemma.
Sen skulle jag nog plocka bort ben och liknande som skulle kunna leda till konflikter.
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

A precis... Det var det jag tänkte.
Så slipper det komma in en helt främmande stor hund.
Så har dom umgåtts nån timma el. två ute först så blir det nog bra.

Det är en omplacering på snart två år,jag ska upp o kika på honom nästa helg tänkte jag,så får vi se om det blir tillökning i familjen framöver:D

O jag som skulle skaffa en valp av liten ras,ja det blir aldrig som man tänkt sig!

http://www.pixbox.se/pic_show_id4431673.html
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Ta hem den du för de flesta äldre hundar o gillar valpen i början för den luktar välfigt mycket tik så de är lite skeptiska i början så jag tror inte de kommer bli speciellt mycket lek den första dagen ändå.
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Så bästa alernativet är att låta dom träffas ute på "neutral" mark. Låta dom bekanta sig ordentligt,umgås,och busa lite innan vi promenerar hem till mig!?
Plocka bort alla "första" hundens ben och leksaker(vilket inte är lite:p ojoj).
Jag kan ju köpa varsitt helt nytt ben till dom så dom kan sysselsätta sig om dom vill.
Då har det ju inte hunnit bli "någons" än,eller ska jag vänta helt med "egna" saker tills han har kommit in ordentligt i familjen?

Mer synpunkter o tips?
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Oh,ändrade planer,jag flyger upp nu på onsdag ist!
Shit, pirrigt!:D

Mer svar på inläggen ovan?:d
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Jag kan inte fatta att det bara är 5 timmar kvar tills jag ska kliva upp och åka till Sthlm o kika på hunden!
Jippi:p
Det kanske blir tåget med hundsällskap hem:D
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Hi Hi Hi
Inatt kom jag hem med min nya hund!!:love: :love:
Han har precis fårr träffa hundfröken i huset och det verkar gå hur bra som helst.
Klart att fröken bjäbbar som vanligt,o det blir han lite smånervös av och försöker krypa upp i mitt knä.
Men det kommer nog att bli jättebra!!:D :D :D

Album Ginger
http://www.pixbox.se/pic_show_id4545334.html
 
Sv: Wiiie, Jag ska till sthlm o kolla på hund!!

Tack så mkt!! Han är verkligen precis en sådan hund jag letat efter,utan att veta det kanske,hehe:d
Underbar individ!:love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp