whitaker-sadel

Sv: whitaker-sadel

min kompis har en whitaker barnsby tror jag det är, den är skön men inte så snygg...tkr jag:p

jag har en prestige Arezzo, den fattar jag det som att den inte är så svängd i bommen som dom andra, den är flatback/half-deep... och inte alls hal:)

har inte du athos kvar???

nae jag har inte athos kvar..vet du vem han är?

ok, ja sadlarna från prestige är ju snygga men jag har som sagt blivit lite avskräckt eftersom den jag har nu är så hal....men får ta och boka tid på sharpman och prova lite olika sadlar:)

hade också en golden star för några år sen, så jag var lite skeptisk när jag provade den här, men jag blev kär:love: den är inte så överdrivet dyr heller...

jag har bara sett honom på dina bilder...varför har du inte kvar honom?

Min chef red i Whithaker-sadlar när jag jobbade på Irland. Jag känner väl generellt att de var väldigt sköna att rida i som nya och ändrade sig inte nämvärt efter det. Däremot är jag inte så jätte förtjust i lädret på varken sadlar, träns elelr skydd, det verkar håla bra, men jag tycker att det är svårskött eftersomd et inte drar åt sig fett ordetligt och att det dessutom förblir hårt och styvt väldigt länge, dock gör det inget på sadlarna för de är så välformade ändå...

jag har haft en o den var helt underbar!! Men min häst ändrade sig så mkt att den inte passade :/

håller absolut inte med om att lädret är svårskött, hade en i kalvskinn var mjukt fint läder. Även mitt JW träns håller väldigt bra kvalité

ok, får kolla om sharpman kan ta hem en witakersadel så jag kan prova. Ska prova en tolga också och så får jag väl ta óch prova en annan modell på prestigesadel;) vet ni nån annan bra sadelutprovare i östergötland?

hade också en golden star för några år sen, så jag var lite skeptisk när jag provade den här, men jag blev kär:love: den är inte så överdrivet dyr heller...

jag har bara sett honom på dina bilder...varför har du inte kvar honom?

en lång historia som jag inte vill ta här. kan i så fall skicka ett PM

en lång historia som jag inte vill ta här. kan i så fall skicka ett PM[/QUOTE]

okej, förstår det, skicka gärna ett PM om du vill/orkar;) tycker iaf han ser/såg ut att va väldigt fin! den nya ser oxå fin ut!

jag har haft en o den var helt underbar!! Men min häst ändrade sig så mkt att den inte passade :/

håller absolut inte med om att lädret är svårskött, hade en i kalvskinn var mjukt fint läder. Även mitt JW träns håller väldigt bra kvalité

Jag sa inget om att kvaliten var dålig, de håller sig fina och ser nya ut väldigt, väldigt länge men jag tycker inte de tar åt sig varken sadelsåpa eller fett som "vanligt" läder gör. Vet dock inte vad hon hade för typ skinn på sina saker.

Skara säljer dem.

Jag red i Bisons förra året, gryyymt skön. :love:
Testade även säkerheten på den, jag fick en rejäl flygtur och båda stigblädrerna släppte som tur!

Tror OlgaKlara eller vad hon heter har en.

jag har en John whitaker sadel.

Och jag älskar den :love:

n648288162_145637_887.jpg

7B79BC7904-1A29-48FE-B032-5E3C42C1A.jpg

Senast ändrad av en moderator:

vart har du köpt din då?..jättesnygg färg på den!

Jag köpte den genom Kvalite Häst & Hund. En ridsport butik i Sörmland. Ny pris ligger den på runt 20... jag köpte den beg.

Den är verkligen underbar och passar hästen jätte bra! :)

Jag har en Cliff Barnsby Whitaker sadel. En engelsk kvalitets sadel. Underbar att rida i, har tagit mig igenom många rafflande omhoppningar =)
Är till salu, då den inte passar min nya häst (som är jätte stor)

Prova en dyrare prestige! Min eventing är helt perfekt! :love: Allt annat än hal.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Varit borta från sadeldjungeln en 10 år och behöver nu en hoppsadel till en besvärlig rygg. Nu har jag kommit så långt att jag har...
Svar
4
· Visningar
1 337
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Emiro
·
Hoppning Hej alla hoppexperter! Jag letar hoppsadel till min annars dressyrhäst som har en vad jag uppfattar som överbyggd men ganska rak rygg...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Aureola
·
Utrustning Har haft hästen i ganska precis 4 år och haft problem med sadlar sen dess. Fick med en westernsadel som verkar ligga bra i alla lägen...
Svar
2
· Visningar
961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar