Jag hade först tanken om fodervärd också, men jag tror dessvärre inte att det skulle funka... Precis som Apollo säger så tror jag det finns en risk att det skulle användas våld mot honom och eftersom han är så känslig så är han inte svår att knäcka för livet.
Isf skulle någon jag känner väl kunnat ta honom, men jag känner dessvärre ingen som är villig att ha en sådan häst.
Har också upplevt det där om att folk inte förstår vad det är man pratar om. Bara för att min häst inte kör rodeo varenda gång jag hoppar upp (även om han gör det ibland), så betyder det inte att han inte är en "problemhäst".
De säger till mig att "Det är väl inte så himla svårt att lösa?". "Bara visa vem som bestämmer." "Börja träna NH." "Vänta ut honom bara." osv...
Som om jag inte testat allt det redan..
Det är ju inte så att man gärna VILL att hästen ska ha problem och ta bort honom är ju verkligen det absolut minsta jag vill.
Har t.o.m fått kommentaren om att jag låtsas att min häst är så himla speciell och att jag (både med min förra och nuvarande häst) hittar på att de är skadade för att få uppmärksamhet. Varför skulle man ens vilja det?
Har tidigare haft honom uppstallad hos en tjej som har eget företag inom NH och problemlösningar osv. T.o.m hon berättade för mig att hon var nära att ge upp och ringa till mig för att be mig ta in honom själv. (hon skötte alla in/utsläpp.)
Det säger väl ändå en hel del när det kommer från ett sk. proffs...
Nästa steg för min del nu blir att prata olika alternativ med "min" veterinär och se vad hon tycker. Hon har lovat att remittera mig till den bästa veterinären hon vet, men redan nu kanske hon kan diskutera med fb?
Tycker det är helt sjukt att det inte ska gå att döma ut en häst pga lynnesfel när det är så uppenbart att det kan bli farligt.