Wetano, avkommor - sammanfogad tråd

urkella

Trådstartare
undrar bara vad för färg de flesta av hanns avkommor får för färg, hur höga dom e å hur dom e i skallen..... :D

Re: Wetano....

Är inte så duktig på det här men har för mig att Wetanoavkommor brukar vara fuxar

Sv: Wetano....

De blir fuxar (även om det står att Wetano är stickelhårig, vilket inte syns) om man betäcker med en fux såklart...

Runt 1.65-1.70 skulle jag tro, ev. högre.

HELT underbara i huvudet! Gosiga som 17 :love:

Den som står i vårt stall, en 2-åring, är ljusbrun (chokladbrun) med bläs & tre vita ben.

Hon är ca 160 cm hög och tattarmåttet har sagt att hon ska bli 170 cm+.

Hon är väldigt cool och trygg i tempramentet.

Jag har ridit en riktigt trevlig Wetano avkomma som är 5år, super i skallen, lätt att ha och göra med, var kanon att rida in. Han är förövrigt mörkbrun med bläs och vita ben

Jag har en 00:a som är brun med svarta ben och ljus mule, hennes helsyster -01 är svettfux. Båda är faktiskt liiite stickelhåriga, typ 20 insprängda vita strån, inget som syns. Båda är stora, ca 170 cm och trevliga i psyket. Jag upplever dem som modiga utåtriktade hästar.

nej nu förstår jag inte skulle han vara såld :confused:. Eller menar ni att vedebörande har en saluhäst e. honom :confused:.

Hälsningar Helen

Nej, jag menade bara att det var en sån massiv propaganda för Wetano igår, det verkade som om vedebörande letat upp alla gamla trådar där Wetano nämndes och så i varje skrivit om hur fantastisk bra vedebörande tycker att han är.

Känner ett tiotal Wetano-avkommor. 80% svartbruna, 20% fuxar.
STORA, långbenta varelser som är snälla och goa. Men STORA!!!
Korrekta dock, jag tycker de är helt ok. Men det beror ju på mamman också...

Undrar jag också....

Bara för att min häst är efter en viss hingst måste jag ju inte tycka att den hingsten är den mest fantastiska hingst som finns/fanns! (och det gör jag inte heller :p )

Det är inte jag heller, men det har börjat bli en vana att det är jag som får skriva det många andra tycker. Inte här på avel. Så du är inte inblandad i det.

Hoh sånt har jag ju med gjort :p :o

Fast jag har bara sett mina egna hästar som avkommor förutomde på v'rldscupen då. Och jag gillar ju dessa avkommor. I ena fallet skyller jag defekterna på mamman utan att ha träffat henne :devil:
Fast jag har träffat en halvsyster med samma "fel". :smirk:

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 289
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 275
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka