Westernsadlar igen..

M

metall

Köpte för ett år sedan en westernsadel av märket Blue ridge och undrar om det finns några som har eller har haft någon sadel av det märket och vad ni tyckte om kvalite´n på dessa sadlar.

Sv: Westernsadlar igen..

Ojdå.. bara jag som har en sån kanske..:confused:

Det verkar vara en lågbudget sadel, med allt vad det innebär.

Ajdå.. Kollade priserna på ebay där beggade såna sadlar låg i prisklass som en beg tex tan ung.. Får nog se efter bättre kanske..So long!

Köpte för ett år sedan en westernsadel av märket Blue ridge och undrar om det finns några som har eller har haft någon sadel av det märket och vad ni tyckte om kvalite´n på dessa sadlar.

Min första westernsadel var en Blue ridge. Det är en lågbudget sadel, men dock av bättre läderkvalite än hööks. Bom-kvaliten kan jag inte uttala mig om.
Det är ganska många år sedan jag hade den men jag vet att den används fortfarande av en annan ryttare och häst och såvitt jag vet har inte den hästen ont av sadeln. Mer kan jag inte säga, jo en sak till- Den va ful:o

Ha ha ha okej.. min e väl inte direkt ful..rödbrun med lite silver på men jag ska nog kolla efter något bättre i alla fall..tackar för svaret!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Freazer
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 933
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka