Westernsadelns placering

Melli

Trådstartare
Jag tycker att väldigt många placerar sin westernsadel på hästarnas bogar. Ska en w-sadel ligga så långt fram eller finns det alltförmånga okunniga människor därute?

Jag tycker tex att westernsadlarna på höök's ligger på tok för långt fram.

Vad är riktigt? Lägg gärna in en bild på var den "ska" ligga.

// Melli

Det är lite skillnad mellan westernsadel o vanlig sadel.
Om det ser ut att den ligger för långt fram så är det kanske bara skirten som ligger långt fram bommen kanske ligger bra.
Allt läder runt om gör ju ingen nytta.

Det verkar ju vettigt :)

Ingen som har en bild att sätta in på en bra placerad w-sadel?

Hej.
Jag hart hört att det, (eftersom att det finns många olika sorter w-sadlar; till olika grenar osv ) att det däribland beror på vad det är för sort sadel.
Har sett många sadlar som ligger lite längre fram; men att dem ska ligga där för att själva sadeln är "längre" men att det som ligger där framme bara är en "lös del" o resten ligger där det ska. Svårt o förklara.

Jag skulle nog aldrig själv köpa en sadel från hööks; vänder mig hellre till människor som själva är sadelmakare o utprövare.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: Trassel12
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar