westernsadel

B

boxergirl

Är intresserad av QC pleassure sadeln i hööks för 4000 är det nån som har en sån eller är det bara skräp ...tyckte den va fin:D .Ska man använda någon filt under en gel pad????

Sv: westernsadel

Vi har köpt en sådan till stallet.....
Jag har inte ridit i den så mycket för jag är lite osäker om den passar på min häst ordentligt...har suttit i den för att prova lite endast.

Den är väldigt skön att sitta i och som det känns så är det hyfsat bra kvalitet på lädret.

Vi har pratat med olika kända westernryttare om just denna sadel och många tyckte det var en helt OK sadel att köpa i början,,,så länge den passar hästen givetvis.

Ska försöka så en av killarna kan kolla hur den ligger på min häst.
Jag föredrar en kraftig pad. Eftersom sadeln inte är stoppad som på vanliga engelska sadlar så finns det ju inget under den....

Kan tala om längre fram sedan vad jag tycker om den.

Det har ju varit lite prat om denna sadeln tidigare här och det har väl varit lite olika uppfattningar om den men jag (och en del med mig) tycker att den är OK.

Om man tävlar mycket och strävar efter att bli en "elit" så kanske man ska hitta någon "riktig" märkessadel, precis som inom alla andra hästsportgrenar.
Men så här i början eller om man rider i skogen eller D-tävlingar så tycker jag den är OK.
Det finns dom som är värre.......som är häftade .......

Haha men jag ska ju inte kasta mig ut på A - tävlingar med den där heller.
När min första riktiga tävlingshäst landar i stallet impoterar min tränare ngt smarrigt från USA till mig, det där tycker jag är en bra "Ordentlig förstasadel" . Hellre en sådan än den som ligger på träningshästen nu. herregud :eek:
Och tränarns sadlar vill ja inte låna då de har ett värde på 35-40 tusen :eek: :love:

Det är precis det jag menar.........det är en bra första sadel och tävlingsadel på låg nivå....

Ska man tävla "ordentligt" behöver man ha en riktigt bra sadel...

Vad ska du tävla i? Reining? Vad är det för häst du väntar på?
Vem rider du för?:)

Tusen frågor,,men du kan PMa om du känner för att prata lite.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar