Westernsadel

M

mannis

Hej.
Jag har lite funderingar på att skaffa en westernsadel till min ena islandshäst som är kort i ryggen. Har ni några tips på sadlar. Funderar lite på den de har på Hööks gjort av läder/cordura. Någon som har erfarenhet av den?
Vad ska man tänka på när man köper en sådan sadel?
Jag hade tänkt mig en i prisklassen 10.000 kr.
M vH Mannis

Tycker att det verkar vara en bra sadel för ett bra pris. Fördelen är ju att den är lätt! Testade en läder/cordura (brun med mönster) på mitt varmblod men de är ganska skålade i bommen och passar inte rakryggade hästar. Den är däremot kort så den passar till hästar med kort rygg. :)

Hej
och tack för era svar.
Hästen jag ska ha sadlen till är lite överbyggd, tror du det hade gått med en sådan då.
Hur är de att rida i ?
M vH M

Då kanske man ska slå till nu när de har 15% på hela deras sortiment :idea:
M vH Mannis

Det tycker jag absolut du ska göra, du får ju lämna tillbaka den om den inte passar! Den var skön och stabil att sitta i.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar