Westernsadel, varifrån?

Skogstrollet

Trådstartare
Funderar på att skaffa en westernsadel till mitt varmblod. Nån som kan tipsa om ett bra ställe/affär/sadelutprovare eller dylikt som kan tänkas kunna hjälpa mig hitta rätt sadel? Även hemsidor med information om olika sadeltyper skulle uppskattas.
Det måste väl finnas andra alternativ än att köpa begagnat på annons och hoppas på att hitta en som passar, jag har förstått att det finns oändliga variationer (som hos alla sadeltyper).

Har också köpt min sadel från Milsta, den sitter perfekt. Om det är för långt för dig att åka till Tranås så har han en "pad" som man värmer och lägger på hästens rygg så formar den sig efter ryggen och sen skickar du tillbaka den till honom och då kan han prova sadeln efter "padden". Jag vet inte riktigt vad den kostar, men den kan värmas om och användas ett visst antal gånger.
Jag är jättenöjd med min sadel som jag köpte i december förra året.
Lycka till.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: LG68
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 489
Senast: Pyrran
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat