Westernsadel till bredarab

E

erjiiksson

hej :) jag har fått upp intresset för den underbara grenen western.. men behöver lite hjälp, de är så här att jag letar sadel till min polska arab. och hon är jätte kort i ryggen, och har en manke som är jätte bred och hög. vi har provat alla möjliga sadlar men ingen passar eftersom hon vart för bred.. men vi fick tag i en Double cc. som satt bra men vägde då tyvärr för mycket, eftersom hon har haft mycket problem med sin rygg så får den max väga 12 kilo. har ni nå tips på en lätt bred sadel ? MVH Maria

Sv: Westernsadel till bredarab

jag har en Double C Trail Rider som jag har väldigt svårt att tro ska väga mer än 12 kg....vad var det för Double C du provade?

Jag har en liknande arab. Jag måste faktiskt slå ett slag för Big horn arabian light. Har inte en själv just nu då jag bytt disciplin men en bred och lätt sadel, inte så supersnygg eftersom fendrarna är i syntet men det är vad man prioriterar. Jag har just nu en double C nevada fancy som tyvärr inte ligger toppen min häst, lite bred osv men vilken härlig sadel annars.

Jag har en kraftig, polsk arab och jag har en Tex Tan Gaited horse saddle. Den är toppen!

//Gilly

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 282
Senast: Aifos
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 911
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 852
Islandshäst Jag undrar precis det som rubriken anger: hur mycket utrymme har en ST Island för hästens manke? Jag har en töltande travare och skulle...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka