Westernryttare kring Alingsås och Vårgårda, se hit!

Isabelle L

Trådstartare
Hej!! Då det inte finns någon klubb i närheten som blir ett naturligt val för alla som bor i alingsås-vårgårda så är vi ett gäng som har startat en ny klubb!! :) Alingsås Western Riders

Vi hoppas även kunna bli wras-anslutna till nästa år så att man kan tävla för oss :)

Så alla som bor häromkring, hör av er och häng på!! :bump::rofl: Även om ni tävlar för någon annan klubb så är det ju jättekul om vi kan lära känna varandra :laugh:

Hemsidan kommer upp i veckan www.alingsåswesternriders.se
mail: alingsåswesternriders@hotmail.com

Hoppas att det är ok att skriva här! :laugh:

Sv: Westernryttare kring Alingsås och Vårgårda, se hit!

Hej Jonna,

vill bara påminna dig om att du skall ta bort å:et i alingsås, på adressen till hemsidan och mailen ;)

/ Rebecca

Vad skoj!
Men vart ska vi hålla till isåfall?

Det borde ju finnas en punkt där många träningar och träffar kan hållas.
Några tränare som kommer hållas regelbundna träningar för?

Hej! Vi kommer att hålla till på två gårdar så att det inte blir för mycket jobb för en person =) Dels hos mig i vårgårda och sedan hos Lena i Loo (Elanors syster :))

Det kommer bli jättemycket aktiviteter nästa år! Vi startade klubben för bara en vecka sedan så nu sprider vi ryktet om oss och försöker få lite medlemmar. Vi ska även i år ansöka om wras-anslutning och hemsidan kommer upp i veckan! Du får läsa tidningen på onsdag för då kommer ett reportage ut om Lena och Malin som ska tävla SM :laugh: och där kommer dom även att prata om klubben :laugh:.

Träningar kommer det att bli, flera av oss rider för samma tränare så han kommer säkerligen att fortsätta ha träningar och sedan kommer även ta hit andra tränare :) Det blir föreläsningar i mental träning och så kommer vi ha lite hoppträningar för westernekipage som vill variera ridningen lite och även sistträningar. Sen blir det givietvis träffar, långritter och korvgrillning nästa sommar :laugh: och så hoppas vi på en träningstävling till våren innan tävlingarna drar igång.

Som du ser har vi mycket ideer! Nu behövs det bara medlemmar!! Så sprid ryktet! :D:bump::banana:

Ingenstans i Alingsås??
Då lönar det sig inte för mig att vara med tyvärr, tråkigt.

Ingenstans i Alingsås??
Då lönar det sig inte för mig att vara med tyvärr, tråkigt.

Loo tillhör ju faktiskt Alingsås.
Alternativt är ju att man lånar nygårds ridhus och anläggning, men då måste man bli medlem samt betala ridhushyra... vilken jag tror ingen har lust med.

Varför lönar det sig inte för dig? Vart är du annars medlem?

Vore hemskt kul om du vore med :)

Alingsås kommun blir det ju :laugh:
Vart man än håller till så kommer det ju bli några som får köra lite längre. Men ändrar du dig så är du välkommen :-)

Senast ändrad:

Jag är inte medlem någonstans eftersom jag hör runt lite efter rekommendationer! :D

Jag får klura lite, hade vart kul om det ngn gång kunde vara närmre..
Vi har börjat klura på var vi ska anlägga våran ridbana med högt rejält staket, vi har även kor här så kommer träna på dessa, om någon nu är intresserad.

Än så länge är det ingen som bor nära Alingsås som är med i klubben, därav kommer aktiviteterna att ligga hos nån av oss som är med tills vi hittar nåt "bättre", eller så får man helt enkelt åka en bit. Det blir alltid långt för nån, tyvärr.

Att träna på Nygård kan nog bli halv omöjligt, det är ju fullbokat jämt! Dessutom har dom strikt hjälmtvång, och det finns personer som vägrar ta på sig en kruka, även om jag inte är en utav dem :D Inte ball att förlora träningsdeltagare för en sån grej...

Juste, hemsidan är uppe nu, men i liiiiitet format! ;) Det kommer mer, lovar!

Hemsidan funkar jättebra från min dator!! Snygg sida Elanor!! :laugh::idea::banana:

Nu funkar den!

Rekommenderar en igenomläsning för lite stavfel :D

Hur funkar det med att få klubben wras-ansluten?

Va trevligt att du påpekar stavfel ;) Wras-anslutning kan du läsa om på wras hemsida. Det är mycket man behöver och det blir lite långt att dra det här. Men gå in där så hittar du all info. :)

Det var inte menat att vara dryg, :o, tänkte bara det kunde vara bra att ha det rättstavat :D

Jag kikar på wras men vet inte var jag ska leta.
Edit: Jag hittade! Det verkade dock inte vara så mycket? Minst 25 medlemmar osv?

Senast ändrad:

japp det stämmer :) 25 medlemmar räcker så vi hoppas att vi skall kunna tävla för klubben redan nästa år :laugh:

Okej, men det måste väl gå att ordna snabbt?

Jag kan säkert få med sambon också, som stödmedlem då.
Han vill iofs gärna rida på shettisen som är hans älskling, men det funkar ju inte riktigt :D

Jag kan säkert få med sambon också, som stödmedlem då.
Han vill iofs gärna rida på shettisen som är hans älskling, men det funkar ju inte riktigt :D

Med inlines? :D:D

Man kan ju alltid be mor, far, morföräldrar, syskon, pojk/flickvän osv osv.. bara för att få ihop medlemmar, dom behöver ju inte vara "aktiva" om dom inte vill.

Liknande trådar

Western Hej! Tänkte att det kunde vara roligt att ha en tråd där vi som bor kring alingsås och vårgårda kunde samlas. Jag känner nästan inga...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: docskingcalibar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka