westernpad med kanal för ryggraden?

misan

Trådstartare
läste här på buke att det tydligen finns.. någon som vet var??
tycker ni de funkar lika bra under bomlös sadel eller är materialet i för klent?
fast å andra sidan så använder westernryttarna dem, så det borde räcka, eller?

Sv: westernpad med kanal för ryggraden?

Tänk bara på att under en bomlös ska du inte bara ha en pad med kanal utan även en som fördelar tryck. Det är inte tillräckligt med en i typ filtmaterial eller skumgummi utan det måste vara en med "open cell foam" dvs en som verkligen fördelar trycket och inte bara trycks ihop.
// Linda

Hej!

Kan varmt rekommendera Tacky Too-paddarna, som säljs av bl a Bråvesta (www.bravesta.com)
Förbaskat bra.

Kostar en del, men funkar kanon!

/Mike

ja det var just materialet i paddarna jag var brydd för, om nåt av dem i westernpaddarna duger?
får väl skriva och fråga vad det är i dem då.. och hur tjocka inläggen är vill man ju också veta.

vad är det för material i tacky too?
du har inte provat fler än just den??

ja det var just materialet i paddarna jag var brydd för, om nåt av dem i westernpaddarna duger?
får väl skriva och fråga vad det är i dem då.. och hur tjocka inläggen är vill man ju också veta.

vad är det för material i tacky too?
du har inte provat fler än just den??

http://hovotass.com
där säljer de en för bara 799:- som ser ut att ha inlägg, men det är klart, det beror ju på vad det är gjort av..

Tror ni inte att Hööks Western Gelpad, för 799:- kan funka??

Om du ska ha till en bomlös westernsadel, varför köper du inte en pad som är avsedd för det ändamålet för?

tänkte ev. skaffa en torsion light, inte en westernsadel. men eftersom de är lika korta så funkar ju westernpad.
letar bara därför att jag vill se vad det finns för alternativ, billigare kanske.

Billigare kanske men den ska ju fungera oxå.

Ja naturligtvis! Och därav frågan; kan det funka? Om det går lika bra med en pad för 800:- som en för betydligt mycket mer vet jag vilken jag väljer...

Vill du skaffa en dyr pad billigare så beställ direkt från USA. Fråga tills du hittar någon som skickar ditt paket som gåva så du slipper tull mm.
Jag har själv gjort det och kan rek en internetbutik om du vill. Dessutom kan du då välja mellan massor av färger och mönster.
Min 1:a pad (skito) är 5 år och används fortfarande, så de håller länge.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka