K

krristin

jag har precis börjat intressera mej för western men vet inte riktigt hur jag ska börja..på vilket vi är det lättast att komma igång?

Sv: western?

kontakta en westernklubb i närheten.
kolal på wras hemsida om det finsn nån där du bor

Om du har egen häst så måste du först testa med repgrimma, det är förstås ett + om hästen är lätt lärd.!

Men det som gäller med western är att visa vem som bestämmer...
Jag tycker du ska anlita någon tränare kanske :) kika på Westernklubbar m.m :D

Jag rider också western och det är riktigt roligt ^^

Om du har egen häst så måste du först testa med repgrimma, det är förstås ett + om hästen är lätt lärd.!

Men det som gäller med western är att visa vem som bestämmer...
Jag tycker du ska anlita någon tränare kanske :) kika på Westernklubbar m.m :D

Jag rider också western och det är riktigt roligt ^^

Hmm.. Testa med repgrimma? Det har inget med att börja rida western o göra. Och western handlar inte om att visa vem som bestämmer, det handlar om att få en mjuk och avspänd häst som är 110% lyhörd på dig som ryttare.

Leta reda på en westernklubb och träna för en riktig tränare!
Du måste inte ha en westernsadel, en dressyrsadel räcker bra sålänge!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
469
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka