western sadlar

I

imma

Hej på er alla western ryttare!!
Har nu tagit beslutet att skaffa mig en western sadel. Rider en hel del med koncentration på härliga långturer i skogen. Vill ha en bekväm, begagnad w- sadel. Men är osäker på vad som är prisvärt.
Märken som premier och crates har varit på förslag. Vad har ni för märken på era sadlar? kan ni rekommenda något?

Sv: western sadlar

Jag har en Longhorn reiningsadel och imorgon får jag hem en premier. Jag har haft en crates-sadel och en tex-tan (+några billighets sadlar). Jag har varit helnöjd med alla. (premier sadeln kan jag inte säga ngt om eftersom jag inte fått den ännu!)

Hur mkt har du tänk att lägga ut för sadeln? En beg av ovanstående märken ligger runt 10000:- (Longhorn dyrare)

Vad ska du ha för modell på premier? Jag har nosat lite på en premier ringgold reiner, någon som har en sådan?

Jag har beställt en maple reiner. Längtar rill imorgon!!
Ringold reiner är en sån som min inackordering har! Jättefin läderkvalie, super skön att sitta i. Den är till för araber och andra korta hästar. Hennes arab har breda bogar är smalare över ryggen, hon har geting midja precis som Dolly Parton (dock inte lika stort juver!!:o )

hej, jag har en preimier diamond reiner på min häst och det är en ganska bra sadel och märke, jag har den för att min häst inte är färdigmusklad i bogarna så det var ingen idé att köpa en dyr sadel då.... Att rida i funkar den alldeles utmärkt, Läderkvalieten är inte den bästa men absolut inte den sämsta heller... Sadeln funkar helt enkelt...

Jag har en reiningsadel av märket Garland. Den är jättekön att rida i längre turer med.
De har bytt namn på dessa sadlar nu..minns inte riktigt vad de heter.. Vet att det finns någon modell som heter Butterfly....
Någon annan kanske vet vad de heter nu.

Ingen jättdyr sadel...tror att den kostade ca. 9-10 000 ny..har sett annonser där de säljs för 8500 och är 1 år gamla.

Fick hem min Premier Maple reiner igår. Tyckte att den var mjuk och skön att sitta i. Ganska tunt läder.. Men den var ju inte så dyr, och jag ska bara ha den att träna i (har en longhorn millenium reiner till "fint")
Damen fick lite att växa i( 7" bom) Det fanns gott om plats för bogarna. Hade varit dumt att köpa en som är smalare i och med att hon bara är 3år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 324
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 111
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat