rebeckasff
Trådstartare
Eller hur ska jag uttrycka mig... Jag är själv ryttare sedan mååånga år men nu har min pappa köpt sin första häst. Och det är ett paint sto som han ska rida western på. Har har ridit på westernridskola i flera år men är ej van vid att behöva sköta allt själv. Nu tänker jag på sadel, benskydd, osv. Jag som själv bara rider "vanlig" ridning, hopp framförallt, kan inte hjälpa honom så mycket...
Nu har han varit och köpt en sadel iaf och vi ska ju prova att lägga på den. Men jag vet inte hur en western sadel ska ligga exakt och vad man ska tänka på om det är någon skillnad från klassisk sadling. Jag vet att ni för det mesta sadlar lite längre bak men det är där min gräns går
Han har redan varit och pratat med tränare och tar detta med hästeriet väldigt seriös och är villig att lära, men som sagt så står jag mig slätt i denna grenen...
Alla tips är välkomna om all som skiljer sig på klassisk ridning och wester.
Sen har jag en fråga angående hennes stam. Om den är bra eller dålig+ Vad säger den, skarp, nervig, inriktning osv??? All info om både hingstarna och ston även bilder är MYCKET välkommna!!!
Hon är E:JJ Barred king U: Cat Lads Quimbra Ue: Cat Lads, Frekles Tivio Jess
Tacksam för svar
Nu har han varit och köpt en sadel iaf och vi ska ju prova att lägga på den. Men jag vet inte hur en western sadel ska ligga exakt och vad man ska tänka på om det är någon skillnad från klassisk sadling. Jag vet att ni för det mesta sadlar lite längre bak men det är där min gräns går
Han har redan varit och pratat med tränare och tar detta med hästeriet väldigt seriös och är villig att lära, men som sagt så står jag mig slätt i denna grenen...
Alla tips är välkomna om all som skiljer sig på klassisk ridning och wester.
Sen har jag en fråga angående hennes stam. Om den är bra eller dålig+ Vad säger den, skarp, nervig, inriktning osv??? All info om både hingstarna och ston även bilder är MYCKET välkommna!!!
Hon är E:JJ Barred king U: Cat Lads Quimbra Ue: Cat Lads, Frekles Tivio Jess
Tacksam för svar