Western i Linköpingsområdet?

M

maosse

Hej!

Jag undrar om det finns stall/personer som håller på med Westernridning i närheten av Linköping. Skulle gärna vilja komma igång med detta då det verkar hur kul som helst.

Hälsningar, Maria

Sv: Western i Linköpingsområdet?

Japp! Det finns ett helt gäng! :)

Jag bor och har min häst i Linköping. I stallet är jag dock ensam om att rida western, de andra håller på med läskig hoppning och fälttävlan. :p
Har du egen häst?

Hej!

Kul att det finns lite folk härikring! Jag har en unghäst (2 år) som jag vill rida in som Western. Dock vill jag under sommaren/hösten börja rida själv så jag hinner lära mig mer innan det är dags att rida in min. Just nu är det bara grundläggande markarbete som gäller (och att få honom att acceptera hovkratsen :-)...

Brukar ni ha träffar/clinics då och då?

/Maria

Hej, vad kul att du är intresserad av western.
Jag rider också western på min Quarter. jag är intresserad av klasserna pleasure, horsemanship och trail.

Det ska vara en clinic i åtvidaberg nu i helgen om du är intresserad av att komma och kolla. Det är en westren pleasure tränare från USA. Han är jätte duktig och det är verkligen någon som jag skulle rekomendera att åka och titta på. :rofl:

Jag är med i en klubb som har en hel del aktiviteter.
Jag pm:ar dig min klubbs hemsida.

Tyvärr så är det dåligt med westernridskolor i Östergötland (eller i hela landet) så det är svårt att rida/träna innan man har en egen häst att träna med.

Det låter jättekul! Vet du var man kan hitta mer info ( tid, plats, anmälan)?

:-) Maria

Halloj!
Här är en till Linköpingsbo som pysslar med western! :)
Finns en hel del westernfolk i området runt Linköping. Vilka grenar är du intresserad av?

Kul att det finns lite folk härikring i alla fall :-). Jag vet inte riktigt än vilka alla grenar är och vad de går ut på, men jag ska börja läsa på eftersom detta är helt är nytt för mig. Vilka grenar tor du lämpar sig bäst för en Western-nybörjare (både ryttare och häst)?

Jag tränar westren pleasure, Trail och Horsemanship på min häst.
Det är väldigt roliga klasser som jag tycker du som nybörjare borde kolla upp. :laugh:

Jag har en femåring som jag nog ska ge mig på pleasure, western riding och trail till att börja med. Är väl inte de grenar jag egentligen tycker är roligast men det känns som en bra grund. =) Och pållen älskar trail! :love:
Med min äldre häst har jag testat barrel race, pole bending, lite kofösning, lite reining och några misslyckade försök till trail och pleasure. Du får nog prova dig fram för att se vad som passar dig och hästen. Själv vill jag testa lite av allt, har insett för länge sedan att jag nog inte kommer upp i några högre klasser så då kan man ju lika gärna prova många olika saker.

Stina Gatel är det ju inte så långt till :) hon brukar ha lite aktiviteter. Har en vän som åker dit med sin unghäst och hon är supernöjd :-)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 355
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
618
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 228
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar