Western Horsemanship!

Excalibur

Trådstartare
Tusen tack alla som hjälpte mig med svar om mina pleasure frågor! :bump: Det gick bra på tävlingen Kom 4:a! Helt övertygad om att det var er förtjänst!! :bow:
Nu är det dags för nästa tävling.. O ska nu debutera i Western Horsemanship!

Mönstret man ska rida finns dom "färdigskrivna" så att man vet vad man ska förvänta sig?
Vilken typ av mönster brukar det vara på en enkel D-tävling o dessutom beginners klass?

Litar på er! :bow:

Sv: Western Horsemanship!

Det är domaren som gör mönstret. På vissa tävlingar kan man få mönstret i förtid, annars gäller som alla andra grenar, mönstret kommer upp ngn timme innan klassens start. Hur svårt mönstret blir beror helt på domaren. Ibland är dom väldigt enkla, o ibland har dom varit alldeles för svåra för tävlingens nivå.

De mönster jag ridit (D tävling) Har varit korta och innehållt skritt, trav, galopp, stop, ryggning, bakdelsvändning, slalom, bom. Inte i samma mönster alltdå :p

Tack så mycket! :bow: Då var det ungefär vad jag trodde!
Har du några tips???

japp, det blir hors´manship o trail för oss...håll utkik efter oss, vi går inte att missa :D denna gången blir vi ännu fler...jag tror vi syns och hörs :angel:

ett tips när det gäller horsemanship: tänk på att rida EXAKT som domaren ritat mönstret! Vilken sida ska du stanna om konen etc, ska du stanna framför eller vid konen osv, exaktheten i mönstret är det de dömer mest på samt hur din ridskicklighet syns.
Railworken efteråt brukar vara ganska kort jämfört med en vanlig pleasure...
Lycka till! :)

Tack för tipsen!

Jag är ju en novis på westerngrenarna..
Ska hålla detta tips i bakhuvudet!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 143
Senast: lizzie
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Nielaa
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka