urkella

Trådstartare
ska betäcka mitt Urbinosto efter weltmeyer, så jag undrar om någon har någon avkomma efter honom, hur dana e dom i temperamentet.... :love:

Hello, I have used a Weltmeyer son, Weltmeyer II, on my Urbino mare, and the foals are VERY nice. I've used him twice until now, the first foal is a now 8 years old mare, and she'll be ELITE in dressage as soon as she has a foal (which will be in may-june if all ends well).
The second foal is a now 8 months old colt, and he looks even better than his sister. :D
They're both registred in the Belgian Studbook, as I live in Belgium.
As to their character, the mare is not that easy to handle, rather nervous, she doesn't like to be handled or groomed or anything. I did Z-dressage with the her, she has very good gaits, but is not so easy to collect.
The colt seems to like people a little better, and likes being groomed too.
Next year, I'll probably use Woltkentanz II on my mare.
If you want more information or pictures, you can e-mail me or send a private message.

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka